31 هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی مراکز برای عید فطر

به گزارش مجله وتورلد، ویژه برنامه های مختلفی در صدا و سیمای استان ها به مناسبت عید سعید فطر تدارک دیده شده است.

31 هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی مراکز برای عید فطر

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و حلول ماه شوال و عید سعید فطر، صدا و سیمای مراکز برای این عید فرخنده، تدارک وسیعی دیده و برنامه های رادیویی و تلویزیونی گوناگونی را روانه آنتن می نمایند که به صورت فراوریی یا زنده پخش خواهد شد.

بر این اساس و در سیمای هر مرکز، برنامه های ترکیبی متنوعی با عناوین گوناگون به صورت ویژه روی آنتن می رود.

مرکز خوزستان دو ویژه برنامه فارسی و عربی را برای این روز در نظر گرفته که عیدتون گرم و افراح العید نام دارند و شامل گفت وگو، موسیقی محلی، نمایش طنز و گزارش های مردمی هستند.

عید عاشقان عنوان ویژه برنامه عید فطر مرکز کیش است که به مدت یکصد دقیقه روی آنتن می رود همچنین صدا و سیمای مرکز مهاباد هم برنامه چراخان را برای عید فطر در نظر گرفته است، برنامه ای با حضور کارشناسان مذهبی، گزارش مردمی، دف نوازی و آیتم های شاد و متنوع دیگر؛ همچنین مرکز گیلان هم برنامه ای را با عنوان عیدانه و با آیتم های مشابه پخش خواهد نمود.

در خراسان شمالی ویژه برنامه شکرانه در دو بخش و طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه روی آنتن می رود و صدا و سیمای خرازان رضوی هم برنامه عید بندگی را در سه روز از 22 تا 24 اردیبهشت ماه پخش خواهد نمود.

عید بندگی عنوان ویژه برنامه صدا و سیمای مرکز بوشهر برای عید فطر سال جاری است که طی دو روز پخش می گردد همچنین پوشش زنده اقامه نماز عید هم در دستور کار این مرکز واقع شده است.

در استان قم، سیمای این مرکز برنامه عید بندگی را به صورت ویژه روی آنتن می برد و علاوه بر اقامه نماز عید سعید فطر هم به صورت زنده پوشش داده می گردد.

در مرکز سمنان برنامه ای با عنوان لطیف مثل عشق به مناسبت عید فطر و همزمان با 24 اردیبهشت ماه پخش خواهد شد و مرکز کرمان هم عید فطر را با برنامه های روتین ماه ماه و شب های کرمان جشن می گیرد.

وایک عنوان یکی از برنامه های مشهور صدا و سیمای مرکز لرستان است که به مناسبت عید فطر به صورت ویژه فراوری و پخش خواهد شد و علاوه بر این برنامه نمایشی شادیانه هم به مناسبت این عید فرخنده روی آنتن سیمای مرکز لرستان می رود.

سیمای مرکز کرمانشاه، برنامه عیدانه را در دو نوبت روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه پخش می نماید و صدا و سیمای استان مرکزی هم ویژه برنامه های شکرانه و ترنم (برنامه موسیقایی) را برای روزهای 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال جاری در نظر گرفته است.

عید بندگی عنوان ویژه برنامه عید فطر صدا و سیمای مرکز گلستان است که طی دو روز پخش می گردد و مرکز کردستان هم برنامه های زنده صاحبدلان و عید بندگی را روی آنتن می برد همچنین ویزه برنامه ژین و ئه وین که جزو برنامه های روتین سیمای کردستان است به مناسبت عید فطر و به صورت زنده پخش خواهد شد. پخش مستقیم نماز عید فطر از دو مکان هم در دستور کار سیمای این مرکز واقع شده است.

ماه بهشت و عید رستگاران عناوین ویژه برنامه های عید فطر مرکز مازندران هستند که روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه روی آنتن می فرایند همچنین مرکز اصفهان هم با ویژه برنامه های زنده ود، یک شهر ضیافت و اصفهان امروز طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه، جشن عید فطر را برگزار می نماید.

صدا و سیمای خراسان جنوبی عید مهربانی را در همین روزها روی آنتن می برد و مرکز اردبیل هم با ویژه برنامه های بایراملیق، فطر بایرامی و دعوت به استقبال جشن بندگی می رود.

در سیستان و بلوچستان، سیمای این مرکز برنامه روچگ را روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه و به مناسبت عید فطر پخش خواهد نمود و مرکز آذربایجان شرقی هم برنامه ای با عنوان فطر بایرامی را برای همین روزها در نظر گرفته است.

قرار فیروزه ای عنوان ویژه برنامه عید فطر مرکز همدان است و مرکز زنجان هم فطر بایرامی را در روزهای 22 تا 24 اردیبهشت ماه پخش می نماید.

در مرکز ایلام ویژه برنامه شکرانه و برنامه روتین بنه مال به مناسبت عید فطر روی آنتن می فرایند و گل بارون و نسیم بهشت هم عناوین ویژه برنامه های مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری هستند.

صدا و سیمای مرکز البرز هم برای عید فطر سال جاری ویژه برنامه جشن بندگی را طی روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه در نظر گرفته و عیدانه هم عنوان برنامه مرکز یزد برای عید فطر سال جاری است.

عید ماه و ساعه خیر، عنان دو برنامه ویژه عید فطر در مرکز آبادان هستند که هر دو 23 اردیبهشت ماه پخش می شوند، همچنین مرکز خلیج فارس برای روزهای پنجشنبه و آدینه این هفته، برنامه های ماه رویایی و نوای شرجی را در نظر گرفته و برنامه روتین سرپناه هم با حال و هوای عید روی آنتن می رود.

صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با دو ویژه برنامه عید عاشقی و عطر فطر به استقبال جشن بندگی می رود و رمضان و ائویمیز هم عناوین ویژه برنامه های عید فطر مرکز آذربایجان غربی هستند.

در مجموع 88 برنامه توسط سیمای مراکز برای عید فطر سال جاری تدارک دیده شده که با مدت زمان 7 هزار و 370 دقیقه روی آنتن می فرایند.

40 شبکه رادیویی استانی و شهری نیز همزمان با عید سعید فطر به مدت دو روز ویژه برنامه هایی را با درون مایه های شاد و مفرح پخش خواهند کرد که مدت زمان کلی آنها به 400 ساعت می رسد.

عید رستگاری، عید بندگی، عیدانه، ماه نو، کاروان شادی، عید عاشقان، عید بندگی و پاداش بندگی از جمله برنامه هایی هستند که طی این دو روز از صدای استان ها شنیده می شوند.

این ویژه برنامه ها در ساختارهای مختلف ترکیبی، مجله ایی، کارشناسی، مسابقه، مستند، میزگرد، گزارش مردمی، موسیقی و ترانه، نمایش های شنیدنی، فراوریات مردمی، تلفن و پیامک و گزارش های متنوع از آداب و رسوم عید فطر در بین اقوام در استان ها فراوری شده اند.

بسته های صوتی از فعالیت گروه های یاری رسان مردمی در قالب پویش همدلی، بسته های صوتی از کادر درمان، پشت صحنه برنامه های افطار و سحرگاهی، گفت وگو با کارشناسان مذهبی در مورد اهمیت عید فطر، زکات فطره و نحوه پرداخت آن، ارتباط با مراکز مختلف استانی، پخش گزارش از اقامه نماز عید فطر، عید بندگی در احادیث و روایات، تبیین موضوعاتی مانند نحوه استهلال و احراز عید فطر، تفاوت میان افق کشورها و تفاوت احکام مذاهب مختلف اسلامی در مورد رویت هلال، تبیین وظایف بندگان پس از فراغت از ماه مبارک رمضان، آنالیز جلوه های رحمت خداوند براساس دعای وداع (دعای 45 صحیفه سجادیه)، ترویج سنت حسنه صله رحم به شیوه مجازی، تکریم سالمندان، تمرین عفو و بخگرددگی، گفت وگو با مسئولان ستاد دیه و خیرینی که به آزادی زندانیان یاری می نمایند و نمایش احادیث و روایات مرتبط با عید سعید فطر در رادیو نما، محور اصلی برنامه سازی در صدای استان هاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1673

به "31 هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی مراکز برای عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی مراکز برای عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید