3 استراتژی اصلی وزارت راه برای مسکن

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جداسازی بازار سرمایه گذاری از بازار مصرف، موضوع اجاره و همچنین افزایش فراوری مسکن سه موضوع محوری و استراتژیک وزارت راه و شهرسازی است.

3 استراتژی اصلی وزارت راه برای مسکن

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده با ابراز تأسف از اینکه موضوع مسکن در ساختار مالی کشور به عنوان یک عامل سرمایه گذاری تلقی می گردد، اظهار کرد: این نگاه به دلیل یک علاقه تاریخی و فرهنگی و همچنین نبود اطلاعات و آمار صحیح از پایش و پالایش دارایی های بخش املاک و مسکن نشأت می گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید بر پایه سه استراتژی اصلی طراحی شده است، اظهار کرد: جداسازی بازار سرمایه گذاری از بازار مصرف، موضوع اجاره و همچنین افزایش فراوری مسکن سه موضوع محوری و استراتژیک وزارت راه و شهرسازی است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره مسئله اجاره و یاری به مستاجران اعلام کرد: مشخص سقف برای اجاره و ارائه ودیعه اجاره به مستاجرین دو طرحی بودند که در حوزه اجاره مسکن تهیه و اجرا شد که نتیجه نسبتاً خوبی هم بر بازار اجاره گذاشتند. ایجاد شرکت های اجاره داری سومین طرح در این زمینه است و در هیئت دولت نیز مصوب شده و در حال تدوین شیوه نامه آن است تا به ساماندهی بیشتر اجاره بهای مسکن منتهی گردد.

محمودزاده با بیان این که فراوری و ساخت خانه حداقل یک بازه 1.5 سال زمان می برد و به همین جهت همزمان باید بازار فعلی را نیز مدیریت کنیم، تاکید نمود: در این راستا سامانه اسکان و املاک راه اندازی شد و از زمانی که بحث این سامانه از دو ماه پیش مطرح شد، نوع معاملات و درصد افزایش تا 30 درصد را برای مناطقی که بیشترین تراکم خانه های خالی را داشتیم ایجاد شد. این موضوع می تواند یاری کند تا تعداد قابل توجهی از واحدهای موجود وارد بازار گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1134

به "3 استراتژی اصلی وزارت راه برای مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 استراتژی اصلی وزارت راه برای مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید