گزارش سازمان ملل: اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض نموده اند

به گزارش مجله وتورلد، یک گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می دهد که اردن، ترکیه و امارات قطعنامه این سازمان در مورد تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض نموده اند.

گزارش سازمان ملل: اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض نموده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروهی از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی محرمانه اعلام نموده اند که اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی که سازمان ملل از سال 2011 آن را تصویب نموده است، نقض نموده اند.

در این گزارش آمده است که طرف های لیبیایی سلاح، تجهیزات نظامی و حمایت فنی دریافت نموده اند که نقض تحریم تسلیحاتی است.

در این گزارش اشاره شده است که سه کشور به صورت عادی و حتی به طور آشکارا سلاح در اختیار طرف های لیبیایی قرار داده اند.

طبق گزارش شبکه فرانس 24، کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود آورده اند که اردن نیروهای ژنرال خلیفه حفتر مرد قدرتمند شرق لیبی که از آوریل گذشته حمله به طرابلس را شروع نموده، آموزش داده است، امارات نیز که از حامیان حفتر است نیروهای او را به هواپیما های بمب افکن مجهز نموده است.

در این گزارش آمده است که ترکیه نیز به عنوان حامی دولت فائز السراج در غرب لیبی، نیروهای این دولت را به تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی و پهپاد مجهز نموده است.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را شروع نموده اند و با وجود حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی بعضی کشورها از جمله مصر و امارات هنوز نتوانسته اند به این شهر نفوذ نمایند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری ها تا کنون حدود 1093 نفر کشته و 5762 نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و 120 هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 610

به "گزارش سازمان ملل: اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سازمان ملل: اردن، ترکیه و امارات تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید