کوتاهی آمریکا، کانادا، استرالیا و شیخ نشین های عرب در پذیرش پناهجویان سوری

به گزارش مجله وتورلد، در حالی که متهم کردن اروپایی به قصور در رفتار با مهاجران و رسیدگی به بحران مهاجران به یک امر عادی تبدیل شده، اما کسی توجه نمی کند که چرا کشورهای متمول آمریکا، کانادا، استرالیا و شیخ نشین های خلیج فارس از پذیرش پناهجویان تا حدود زیادی طفره می روند.

کوتاهی آمریکا، کانادا، استرالیا و شیخ نشین های عرب در پذیرش پناهجویان سوری

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص بحران پناهندگان در اروپا نوشت آن عده که خارج از اروپا هستند درحال مشاهده تصاویری غیرقابل باور از ایستگاه راه آهن کِلِتی در بوداپست، پیکر بی جان یک نوزاد سوری در سواحل ترکیه و وضعیت ناگوار خانواده های سوری هستند که برای رسیدن به جزایر یونان جان خود را به خطر می اندازند - و ما همچنان عنوان می کنیم که این یک مشکل اروپایی است.

جنگ سوریه بیش از چهار میلیون تن را آواره و پناهنده نموده است. ایالات متحده 1500 تن از آن ها را پذیرفته است. ایالات متحده و هم پیمانان آن ها در جنگ علیه داعش در سوریه - که همگان بر سر تهدید بودن آن ها توافق دارند - مسئولیت چندانی در قبال پناهندگان فراری از آن جنگ ندارند؟ اگر ما (آمریکا) شورشیان سوری را مسلح می کنیم، نباید به مردمی که کوشش دارند تا از آن درگیری ها فرار نمایند یاری کنیم؟ اگر ما در ایجاد صلح در سوریه ناکام بمانیم، به معنای این است که نمی توانیم به مردمی یاری کنیم که نمی توانند بیش از این به انتظار صلح بمانند؟

این تنها ایالات متحده نیست که تظاهر می نماید فاجعه پناهجویان یک مشکل اروپایی است. به کشورهایی نگاه کنید که به علت اینکه بهشت بی خانمان ها هستند، به خود افتخار می نمایند. برای مثال کانادا که تا ماه آگوست تنها 1074 سوری را پذیرفته است. یا استرالیا که بیش از 2200 را نپذیرفته است. برزیل نیز تا ماه مِی کمتر از 2 هزار پناهجوی سوری پذیرفته است.

بدترین آن ها کشورهای نفتی هستند. بر اساس آخرین آمار سازمان عفو بین الملل، چه تعداد از پناهندگان سوری در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و عربستان سکنی داده شده اند؟ صفر. بسیاری از آن ها برای سال ها است که به سوریه سلاح ارسال می نمایند، اما برای سکنی دادن به چهارمیلیون تنی که کوشش دارند از (نزاع و جنگ) فرار نمایند چه چیزی انجام داده اند: هیچ چیز.

فشار این بحران بر دوش ترک ها، مصری ها، اردنی ها، عراقی ها و لبنانی ها افتاده است. درخواست یاری اقتصادی ارائه شده از سوی کمیساریایی عالی پناهندگان سازمان ملل تأمین نشده است. آلودگی کمپ های پناهنجویان به حدی غیرقابل تحملی رسیده است. هم اکنون پناهندگان به صورتی جمعی تصمیم گرفته اند، و اگر جامعه بین المللی به آن ها یاری نکند، و اگر نه روسیه و نه ایالات متحده به دنبال خاتمه بخشیدن به جنگ نباشند، آن ها بیش از این منتظر نخواهند ماند. آن ها به سوی ما می آیند. و ما شگفت زده می شویم؟

مقصر دانستن اروپایی ها یک بهانه است و بقیه دلایل عذر و توجیه ما - همچون اینکه پناهجویان مدارک درستی ندارند - رنگ می بازند.

رهبران سیاسی خارج از اروپا می توانند این از کارافتادگی و اتهام متقابل جاری درون اروپا را معکوس نمایند. نهادهای سازمان ملل برای ثبت پناهندگان تحت فشار بسیار سنگینی هستند. کشورهایی همچون مجارستان عنوان داشته است که نمی تواند تمامی آن ها را سکنی دهند. راه چاره مشخص شامل این است که کانادا، استرالیا، ایالات متحده، برزیل و دیگر کشورها اعلام نمایند که مایل هستند تا تیم های را به بوداپست، آتن و دیگر مبادی عمده ورود پناهنجویان بفرستند تا آن ها را ثبت نام نموده و فرآیند پذیرش آن ها را طی نمایند.

کشورها می توانند اهداف خود را مشخص نمایند، اما به عنوان مثال، برای ایالات متحده و کانادا، پذیرش 25 هزار پناهجوی سوری نقطه آغاز خوبی است. (وعده آمریکا برای پذیرش 5 تا 8 هزار پناهنجوی سوری طی سال آینده همچنان بسیار اندک است). کلسیاها، مساجد و اجتماعات مختلف می توانند بر سر حمایت و اسکان دادن به این مهاجران به توافق برسند. کشورهایی که بیش از همه فشار این بحران را بر دوش دارند - مجارستان، یونان، تریکه و ایتالیا - می توانند یاری های ارائه شده را بپذیرند. زمانی که این دولت ها (کانادا و ایالات متحده) پیش قدم شوند، دیگر کشورها - شامل سلاطین دولت های حاشیه خلیج فارس - نیز می توانند به سهم خود چنین کاری نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 350

به "کوتاهی آمریکا، کانادا، استرالیا و شیخ نشین های عرب در پذیرش پناهجویان سوری" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوتاهی آمریکا، کانادا، استرالیا و شیخ نشین های عرب در پذیرش پناهجویان سوری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاهی آمریکا، کانادا، استرالیا و شیخ نشین های عرب در پذیرش پناهجویان سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید