کمبود پزشک عمومی معضل مهمی در کشور است

به گزارش مجله وتورلد، سید محمد حسن امامی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بحران بودجه، بحران اقتصادی و تاثیر آن در عملکردها، تغییرات رادیکال و شدید و ناهماهنگیآئین نامه ها و تاثیر آن در عملکرد دانشکده پزشکی و بحران فرهنگی جامعه و تاثیر دریافت جامعه دانشگاهی از آن از چالش های پیشروی دانشکده علوم پزشکی است.

کمبود پزشک عمومی معضل مهمی در کشور است

وی با اشاره به دیگر چالش های پیش روی علوم پزشکی مانند کمبود فارغ التحصیلان رشته پزشکی، عدم توزیع مناسب پزشکان و نظام اشتباه جذب پزشک ادامه داد: از سویی بسیاری از پزشکان عمومی مهاجرت می نمایند، تعداد زیادی برای تخصص اقدام و برخی به مشاغل دیگر مشغول می شوند و این امر در کمبود پزشکان عمومی تاثیر گذار است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سیستم جذب پزشکان عمومی مشکل دارد، اضافه نمود: آنچه امروز جامعه پزشکان با آن مواجهند، بی برنامگی و تغییرات شدید در قوانین، بحران اقتصادی و بحران فرهنگی است.

وی ادامه داد: به طور میانگین هر سال 280 پزشک از سوی دانشکده پزشکی تربیت می شوند و همین تعداد پزشک هر ساله پذیرش و فارغ التحصیل می شوند.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه جامعه پزشکی با مشکلاتی مانند فرهنگ، اخلاق و اقتصاد مواجهند، افزود: ما در دانشکده پزشکی عمدتا مجری برنامه های آموزشی وزارتخانه هستیم اما طرح های آموزشی در حوزه های مختلف به شکل کشوری شروع شده است که از این جمله طرح اخلاق حرفه ای، نظام جذب اعضاء هیئت علمی با فراخوان و ارزشیابی همه جانبه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 120

به "کمبود پزشک عمومی معضل مهمی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود پزشک عمومی معضل مهمی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید