کانادا: 10 میلیون دلار به آژانس برای راستی آزمایی در ایران یاری نموده ایم

به گزارش مجله وتورلد، دولت کانادا اظهار داشت از سال 2014 تا کنون مبلغ 10 میلیون دلار به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای راستی آزمایی در ایران یاری نموده است.

کانادا: 10 میلیون دلار به آژانس برای راستی آزمایی در ایران یاری نموده ایم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت کانادا روز دوشنبه اعلام نمود برای حمایت از راستی آزمایی های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، از سال 2014 مبلغ 10 میلیون دلار به این نهاد سازمان ملل یاری نموده است.

حساب کاربری هیئت دائمی کانادا در ژنو در توئیتر نوشت که این کشور از کوشش های آژانس برای بهبود اجرای پادمان های این نهاد و تقویت اثربخشی و کارآمدی پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) استقبال می نماید.

کانادا همچنین اعلام نموده که از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 که در صورت اجرای کامل و قابل راستی آزمایی، برنامه هسته ای ایران را به نحو موثری محدود می نماید استقبال می نماید.

ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان در 23 تیر 1394 در وینِ اتریش به توافقی بر سر برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتند. پس از اجرای تعهدات دو طرف بر اساس برجام، تحریم های ضد ایرانی در تاریخ 27 دی 1394 با اجرایی شدن برجام معلق شد.

در ماه های گذشته بانک ها و شرکت های بین المللی از کارشکنی های آمریکا در تسهیل مبادله با ایران انتقاد نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 379

به "کانادا: 10 میلیون دلار به آژانس برای راستی آزمایی در ایران یاری نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: 10 میلیون دلار به آژانس برای راستی آزمایی در ایران یاری نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید