چین: پمپئو عقلش را از دست داده است

به گزارش مجله وتورلد، تسنیم نوشت: وزارت خارجه چین به اتهامات وزیر خارجه آمریکا درباره احتمال نقش چین در ناآرامی های ونزوئلا واکنش نشان داد.

چین: پمپئو عقلش را از دست داده است

به گزارش گاردین، چین ادعای آمریکا مبنی بر اینکه پکن تا حدودی در آشوب ونزوئلا نقش دارد را رد کرد و واشنگتن را به افترا زنی و گسترش ناراآمی در آمریکای لاتین متهم کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر چهارروزه خود به آمریکای لاتین چین را به ادامه حمایت از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا متهم کرد.

پمپئو که مادورو را یک دیکتاتور گرسنه قدرت معرفی کرد که باعث نابودی کشور و مردمش شده است گفت: حمایت اقتصادی چین از رژیم مادورو به تسریع و ادامه بحران در آن کشور یاری کرد.

این اظهارات باعث خشم چین شده که از سال 2007 به بعد نزدیک به 62 میلیارد دلار به ونزوئلا قرض داده است.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین سخنان پمپئو را اتهاماتی بی اساس و کوشش برای افترا به چین و ایجاد نفاق در رابطه چین و آمریکای لاتین خواند.

وی در کنفرانس خبری خود گفت: آمریکا مدتهاست که از آمریکای لاتین به عنوان حیات خلوت خود استفاده می نماید، جایی که می تواند اعمال فشار نموده و یا حتی اقدام به براندازی حکومتی کند. مردم می توانند درست را از غلط تشخیص دهند. من مطئنم کشورهای آمریکای لاتین کاملا قادر به تشخیص دوست خوب از دوست بدی هستند که مشغول نادیده دریافت قوانین و گسترش ناآرامی است.

ژو بو، سفیر چین در شیلی حتی واکنشی نه چندان دیپلماتیک به این موضوع داشت و گفت: آقای پمپئو عقل خود را از دست داده است.

با تور چین سفر کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 165

به "چین: پمپئو عقلش را از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: پمپئو عقلش را از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید