چگونه با نرم افزار ویدیو کنفرانس زوم (Zoom)، دوری از اجتماع را به خاطر قرنطینه کرونا دور بزنیم؟

به گزارش مجله وتورلد، با بسته شدن دفاتر بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها، ایجاد قرنطینه های اجباری در بعضی کشورها و شهرها و توصیه به ماندن در خانه، میلیون ها کارمند و کسب وکار زمین گیر شده اند و تمام ارتباطات اجتماعی خود را قطع شده می بینند.

چگونه با نرم افزار ویدیو کنفرانس زوم (Zoom)، دوری از اجتماع را به خاطر قرنطینه کرونا دور بزنیم؟

کوئید 19 یک دوری اجتماعی سراسری را بر جهان حاکم نموده و باعث تعطیلی جلسات، پاتوق های اجتماعی و تبادل نظرات شده است.

جهانی فناوری برای نشان دادن عکس العمل به این موضوع راه چارههای زیادی دارد که یک نمونه آن ها نرم افزار ویدیو کنفرانس Zoom است. این ابزار یاری می نماید بتوانید در دوران قرنطینه و دوری اجتماعی، هنوز ارتباطات و جلسات و نشست های خود را ادامه دهید بدون اینکه از خانه خارج شوید.

اگر احساس می کنید اپلیکیشن Zoom به طور ناگهانی محبوب شده است؛ تنها نفری نیستید که چنین فکری می نماید. به گزارش رسانه های Forbes و Vox، فقط در روز 11 مارس صدها هزار نفر این برنامه را دانلود و نصب کردند. این هفته، اپلیکیشن iOS زوم در رتبه نخست اپلیکیشن های کسب وکاری دانلود شده از روی اپ استور اپل قرار گرفته است.

مدیران Zoom به یک باره با خیل عظیمی از کاربران و تازه ثبت نام شده ها روبرو شدند و چشم انداز آن ها به طور کلی نسبت به آینده تغییر نموده است. قرار است ثبت نام در این پلتفرم برای مدارس به طور کامل رایگان گردد تا امکان آموزش های از راه دور و مجازی با ویدیو کنفرانس فراهم گردد.

چگونه از زوم استفاده کنیم؟

برای شروع کار با اپلیکیشن زوم، به سادگی ابتدا این نرم افزار را از اینترنت دانلود و روی کامپیوتر رومیزی یا تلفن همراه خود نصب کنید. وارد بخش دانلود سایت Zoom شده و متناسب با سیستم عامل اسمارت فون یا کامپیوتر و لپ تاپ خود یک نسخه را دانلود کنید. از اپ استور یا گوگل پلی هم می توانید نسخه مخصوص گوشی خود را دانلود کنید.

وقتی نرم افزار زوم را اجرا کردید؛ باید یکی از گزینه های Join a Meeting یا Sign In را انتخاب کنید. گزینه Join a Meeting برای افرادی که می خواهند با دیگران در زوم ویدیو کنفرانس برقرار و احتیاج دارند سریعا یک تماس ویدیویی را راه اندازی نمایند؛ بهتر است.

اگر در پلتفرم زوم رجیستر و ثبت نام نکردید ولی یک لینک یا شناسانه برای ورود به ویدیو کنفرانس دارید؛ احتیاجی به Sign In ندارید.

افرادی که Sign In را انتخاب می نمایند؛ باید یک اکانت کامل در پلتفرم زوم ساخته و برای ویدیو کنفرانس ها و جلسات ویدیویی خود تنظیمات و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

پس از پیکربندی اکانت به یک صفحه خانگی Zoom راهنمایی می شوید؛ جایی که باید یک جلسه جدید را استارت بزنید و افراد دیگر را به آن جلسه دعوت کنید. جلسه را برنامه ریزی و تنظیمات میهمان ها را وارد کنید. شما می توانید صفحه Zoom Room را با استفاده از لینک یا شناسه با دیگران به اشتراک بگذارید تا آن ها هم وارد جلسه شوند.

شما می توانید برای جلسات آینده خود هم برنامه ریزی و تاریخ و ساعت معین کنید. در صفحه اصلی نرم افزار زوم به شما یادآوری می گردد جلسه بعدی چه زمانی است.

وقتی جلسه شروع می گردد؛ می توانید تصویر خودتان و دیگران را در یک طرح موزاییکی مشاهده کنید. افراد می توانند صفحه خانگی خود را به اشتراک بگذارند تا دیگران آن را مشاهده نمایند. یک نمونه خوب از جلسات چند نفره در نرم افزار زوم را می توانید در زیر مشاهده کنید:

براساس اینکه شما میزبان یک جلسه هستید یا دعوت شدید؛ نرم افزار Zoom تنظیماتی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانند اتاق های استراحتی برای اعضا در جلسه درست کنید یا اینکه اعضای جدیدی را به جلسه حذف یا اضافه کنید.

اتاق های استراحت (Break-out rooms) یک نشست های جداگانه ای هستند که شما می توانید برای فرار از یک جلسه رسمی وارد آن ها شوید. زوم تا 50 جلسه استراحت را پشتیبانی می نماید. در جلسات استراحت افراد می توانند در قالب دو نفره یا گروهی کوچک ارتباط های صوتی و تصویری با یکدیگر داشته باشند و هر زمان که دوباره میزبان درخواست کند؛ به جلسه رسمی بپیوندند.

هنگامی که اولین جلسه رسمی خود را در زوم برگزار کردید؛ حالا نوبت به کاوش در تنظیمات و امکانات جانبی این پلتفرم ویدیو کنفرانس می رسد.همه مکالمات و چت های شما با افراد و گروه های مختلف در برگه Chat ذخیره می شوند تا بعدا بتوانید دوباره به آن ها مراجعه کنید.

شما می توانید پیغام های مهم را ستاره گذاری کنید؛ از ارتباطات خود اسکرین ضات بگیرید و یک ارتباط ویدیویی را در حالی که با او در چت هستید؛ شروع کنید.

نرم افزار زوم یک راه چاره خوب برای این روزهای قرنطینه است تا دوری اجتماعی را احساس نکنید و بتوانید ارتباطات مهم و جلسات کاری کسب وکارتان را ادامه دهید و کمتر احساس تنهایی کنید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 898

به "چگونه با نرم افزار ویدیو کنفرانس زوم (Zoom)، دوری از اجتماع را به خاطر قرنطینه کرونا دور بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با نرم افزار ویدیو کنفرانس زوم (Zoom)، دوری از اجتماع را به خاطر قرنطینه کرونا دور بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید