رونمایی محصولات نو اپل در مراسم WWDC23

به گزارش مجله وتورلد، شرکت اپل، روز دوشنبه 15 خرداد، در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان این شرکت از نخستین هدست واقعیت افزوده خود با نام ویژن پرو رونمایی کرد. این شرکت بعلاوه چند ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری برای محصولات پیشین خود عرضه کرد.

رونمایی محصولات نو اپل در مراسم WWDC23

به گزارش رویترز، ویژن پرو اپل در بازار با هدست کوئست شرکت متا و بعلاوه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن شرکت سونی رقابت می نماید.

ورود اپل به عرصه فراورینمایندگان هدست واقعیت افزوده از گشایش خط فراوری تازهی در این شرکت پیشتاز فناوری حکایت دارد. ساعت هوشمند اپل که 9 سال پیش به بازار عرضه شد آخرین خط فراوریی بود که به مجموعه محصولات این شرکت اضافه شد.

هدست ویژن پرو

پس از ماه ها حدس، اپل بالاخره از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرد. این هدست که بیشتر شبیه عینک اسکی است، با ترکیب ویژگی های واقعیت مجازی و افزوده به کاربر امکان می دهد محتوای دیجیتال را روی محیط اطراف خود مشاهده کند.

قیمت این هدست که از سه هزار و 499 دلار شروع می گردد، سه برابر هدست کوئست متا است.

کاربران این هدست می توانند علاوه بر مشاهده نرم افزار ها در فضای اطراف به صورت مجازی آن ها را با حرکت چشم، دست و یا صدای خود کنترل نمایند.

بنابر اعلام اپل این وسیله قادر به اجرای دیزنی پلاس، سرویس پخش اینترنتی شرکت والت دیزنی، مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت و برنامه های شرکت ادوبی است.

ویژن پرو 12 دوربین و یک دکمه تاج دیجیتالی (Digital Crown) مشابه ساعت های هوشمند اپل دارد. با این تفاوت که در این هدست با این دکمه می توان بین محیط های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی رفت و آمد کرد.

ویژن پرو یک باتری خارجی دارد که با یک کابل به این هدست متصل می گردد و می تواند دو ساعت آن را روشن نگاه دارد. اپل از تراشه ام2 خود به عنوان پردازشگر این هدست به همراه تراشه تازهی با عنوان آر1 استفاده نموده است.

بنابر اعلام اپل تراشه آر1 قادر است اطلاعاتی که از حسگرهای خود به دست می آورد را کمتر از یک چشم بر هم زدن پردازش کند.

سیستم عامل این هدست نیز ویژن او اس نام دارد.

تراشه ام 2 اولترا

اپل بعلاوه از تراشه تازه ام 2 اولترای خود رونمایی کرد. اپل از این تراشه که قدرتمندترین پردازشگر این شرکت است، در کامپیوترهای رومیزی مک پرو و مک استودیوی خود استفاده می نماید. این تراشه درواقع متشکل از دو تراشه ام 2 است که روی هم قرار گرفته اند.

اپل پیشتر از همین شیوه برای ارتقای تراشه ام 1 خود به ام1 اولترا استفاده نموده بود. تراشه ام2 که دارای یک واحد پردازشگر 24 هسته ای مرکزی است، سرعتی 20 درصد بالاتر از ام 1 اولترا دارد.

مک بوک ایر بزرگتر، کامپیوترهای رومیزی قدرتمند

اپل بعلاوه مک بوک ایر 15 اینچی تازه خود را به بازار عرضه کرد. باتری این لپ تاپ محبوب اپل می تواند 18 ساعت آن را در حال کار روشن نگاه دارد. اپل از تراشه ام 2 به عنوان پردازشگر این کامپیوتر استفاده نموده است.

قیمت مک بوک ایر تازه اپل از هزار و 299 دلار شروع می گردد. اپل بعلاوه قیمت نسخه 13 اینچی این لپ تاپ را با 100 دلار کاهش به حداقل هزار و 99 دلار رساند.

این شرکت بعلاوه کامپیوترهای رومیزی خود را با معرفی نسخه تازه مک پرو ارتقا داد.

اپل در این نسخه از تراشه ام 2 اولترا به عنوان پردازشگر استفاده نموده است. قیمت این کامپیوتر از شش هزار و 999 دلار شروع می گردد.

اپل بعلاوه نسخه ارزانتر و فشرده تر این کامپیوتر یعنی مک استودیو را با تراشه های ام2 اولترا و ام2 مکس ارتقا داد.

ابزارک های تازه برای ساعت هوشمند اپل، به روز رسانی سیستم عامل و برنامه ژورنال

اپل بعلاوه از نسخه تازه سیستم عامل خود با عنوان آی او اس 17 رونمایی کرد. این شرکت بعلاوه به روز رسانی هایی را روی برنامه های آی مسیج، کیبورد مجازی و فیس تایم خود انجام داد.

کاربران آیفون بعلاوه با استفاده از قابلیت تازهی به نام نیم دراپ می توانند مشخصات افراد موجود در لیست تماس خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. برنامه تازه اپل با عنوان ژورنال که مختص آیفون است، با استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی درونی می تواند با پردازش عکس ها، مکان ها و دیگر اطلاعات داخل تلفن همراه پیشنهاداتی را به کاربر ارائه کند.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2285

به "رونمایی محصولات نو اپل در مراسم WWDC23" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی محصولات نو اپل در مراسم WWDC23"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید