آی مک پرو با نمایشگر Mini، LED شاید اواسط 2022 معرفی گردد

به گزارش مجله وتورلد، راس یانگ، یکی از مشهورترین افشاگران حوزه تکنولوژی، به تازگی اعلام نموده که آی مک پرو با نمایشگر Mini-LED در فصل بهار معرفی نخواهد شد و ممکن است در تابستان 2022 به دست کاربران برسد.

آی مک پرو با نمایشگر Mini، LED شاید اواسط 2022 معرفی گردد

آقای یانگ که سابقه بسیار خوبی در زمینه افشای اطلاعات دارد، اعلام نموده که در رویداد فصل بهار اپل نباید انتظار معرفی آی مک پرو را داشته باشیم و به احتمال زیاد اپل در فصل تابستان از این محصول رونمایی خواهد نمود. ظاهرا عرضه پنل های این نمایشگر از ماه ژوئن (خرداد) شروع می شود و در ماه آگوست یا سپتامبر (مرداد یا شهریور) می توانیم انتظار عرضه نسل نو آی مک را داشته باشیم.

لازم به ذکر است چند ماه قبل راس یانگ گفت که این محصول در فصل بهار معرفی می شود و خبرگزاری بلومبرگ هم به احتمال معرفی آی مک پرو در همین فصل اشاره نموده بود. طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل در رویداد بهاره خود از نسل نو آیفون SE رونمایی می نماید که از نظر طراحی هیچ تفاوتی با آیفون SE 2 ندارد. بعلاوه گفته می شود اپل برای این گوشی از چیپست A15 استفاده می نماید که برای یادآوری باید بگوییم سری آیفون 13 همراه با همین چیپست راهی بازار شده اند.

از دیگر محصولاتی که احتمالا در همین رویداد معرفی می شوند، می توانیم به مدل نو آیپد ایر و حداقل یک مدل نو مک مجهز به چیپست اختصاصی اشاره کنیم. بلومبرگ اشاره نموده که این کامپیوتر احتمالا آی مک پرو یا مک مینی خواهد بود و حالا با توجه به این گزارش نو، به نظر می رسد در فصل بهار نسل نو مک مینی از راه می رسد.

در رابطه با آی مک 27 اینچی مجهز به نمایشگر Mini-LED طی هفته های گذشته گزارش های زیادی منتشر شده است. در خصوص این فناوری باید بگوییم که Mini-LED از LED هایی بسیار کوچک برای تأمین نور نمایشگر استفاده می نماید. ریشه های این تکنولوژی نو به فناوری LCD سنتی بازمی شود. با این فرق که به جای استفاده از چند بک لایت کوچک یا یک بک لایت بزرگ، Mini-LED از هزاران بک لایت مبتنی بر LED بسیار ریز بهره می برد و به این ترتیب، از نظر روشنایی مزیت هایی قابل توجهی با خود به همراه می آورد.

با توجه به این موضوع، یک نمایشگر Mini-LED هرچقدر دارای بخش های بیشتری برای بک لایت باشد، می تواند کنتراست بهتری ارائه کند و در نتیجه کیفیت تصویر هم بهتر می شود. با این حال، راس یانگ بر این باور است که نمایشگر Mini-LED استفاده شده برای آی مک پرو نسبت به آیپد پرو و نسل نو مک بوک پرو از بخش های کمتری برای بک لایت بهره می برد.

مانند مدل های نو مک بوک پرو که همراه با چیپست های M1 مکس و M1 پرو از راه رسیدند، گفته می شود اپل هم برای آی مک پرو از این دو چیپست استفاده خواهد نمود. بعلاوه به نظر می رسد حاشیه های اطراف نمایشگر آی مک پرو کمی باریک تر شده اند و ضمناًًً ممکن است تنوع رنگ های بدنه هم افزایش پیدا کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2021

به "آی مک پرو با نمایشگر Mini، LED شاید اواسط 2022 معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی مک پرو با نمایشگر Mini، LED شاید اواسط 2022 معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید