15 روش هوشمندانه برای بستن چمدان سفر

به گزارش مجله وتورلد، نحوه بستن چمدان برای سفری راحت تر

همواره با نحوه بستن چمدان خود مشکل دارید؟ تا حالا پیش آمده که در فرودگاه برای بزرگی چمدانتان مجبور به پرداخت هزینه اضافه شده باشید؟ یا امنیت فرودگاه چمدان شما را بازرسی نموده باشد یا از شلوغی وسایل درون چمدانتان به ستوه آمده باشید؟ این وضعیت از سرعت شما در سفر می کاهد و شاید کمی شما را استرسی کند. اما نگران نباشید. در این مطلب مجله خبرنگاران نحوه بستن چمدان را به گونه ای به شما آموزش می دهد که حتی احتیاج به برداشتن یک کوله پشتی اضافه نیز نخواهید داشت. پس تعطیلات خود را در تابستان با این راهکارها بدون استرس بگذرانید.

15 روش هوشمندانه برای بستن چمدان سفر

1- با برنامه پیش بروید

تنها لوازمی برای سفر خود بردارید که فکر می کنید 80 درصد در سفر مورد استفاده قرار می گیرند. برای همین باید قبل از سفر برنامه ریزی کنید. در این نحوه بستن چمدان باید اول هر چه که می خواهید با خود بردارید را بر روی زمین و در کنار هم بچینید. سپس بایستید و به هر چه در روبروی شما قرار گرفته است نگاه بیندازید. به این ترتیب می توانید از بسته بندی وسایل اضافه جلوگیری کنید. چرا که وقتی وسایل جلوی چشمان شما قرار می گیرند می توانید بهتر تصمیم بگیرد و اشتباهات خود را کاهش دهید.

2- برای برداشتن لباس ها رژیمی پیش بروید

لباس هایی را برای سفر انتخاب کنید که نازک هستند یا موقع تا کردن حجم بسیار کمی می گیرند. به جای برداشتن یک لباس پشمی کلفت و یا شلوار جین، سعی کنید از پلیورهاینازک بافت بهره ببرید یا از شلوارهای پارچه ای و جوراب شلواری بهره ببرید. دان شلواری ها یا شلوارهایی با پاچه های بزرگ نخی گزینه مناسبی برای سفر هستند چرا که به هر تیپی می آیند و به راحتی در زیر آن ها می توانید دیگر لباس های خود را بپوشید. حتی به جای پتو هم می توانید از آن ها بهره ببرید!

3- لباس های کلفت را بپوشید!

نمی دانید کاپشن، کت یا گرمکن خود را کجا قرار دهید؟ وقتی مجبورید لباس های گرم و حجیمی بردارید، بهترین راه برای نحوه بستن چمدان، در واقع نگذاشتن آن ها در چمدان است. آن ها را بپوشید. به هر حال، این لباس ها از سرما و خنکای سفر در طول راه، شما را گرم نگه می دارند.

4- انواع پارچه ها را بشناسید

نمی دانید با چین و چروک لباس هایتان چیکار کنید؟ در نحوه بستن چمدان خود با لباس های مورد احتیاجتان، بهتر این است که از پیراهن ها، مانتو ها و در کل لباس هایی بهره ببرید که از پارچه هایی باشند که چروک نمی شوند. لباس هایی که نایلونی، میکرو-فیبری و ابریشم قابل شستشو هستند از بهترین گزینه هایند. لباس های پنبه ای را کنار بگذارید. چرا که هم زود چروک و هم دیر خشک می شوند. با این حال اگر عاشق لباس های پنبه ای هستید، به سراغ لباس هایی بروید که در مقابل چین و چروک مقاوم هستند.

5- لباس هایتان را اسپری کنید

در سفر به مقصد خود رسیده اید و در نحوه بستن چمدان هم دقت نموده اید. اما باز وقتی در هتل چمدانتان را باز می کنید می بینید لباس هایتان چیروک شده اند یا خط تا در آن ها افتاده است. چیکار می کنید؟ یک راهکار سریع به شما آموزش می دهیم. لباس ها را در حمام آویزان کنید و هنگامی که در حال دوش دریافت هستید، بخار آب آن ها را صاف می نماید. اگر این روش هم جواب نداد. می توانید اسپری ضد چروک تهیه کنید و بر روی لباس هایتان اسپری کنید. اینگونه د روقت خود هم صرفه جویی نموده اید.

6- با لباس های کم بسازید

از این فکر که هر روز با یک مدل لباس باشید بیرون بیایید. در نحوه بستن چمدان کلید انتخاب بهترین دست لباس برای سفر، انتخاب لباس هایی است که به راحتی عوض می شوند و با هر لباس دیگری هماهنگ هستند. به عنوان مثال لباس هایی با رنگ های یکسان یا با تنالیته رنگ یکسان مانند سیاه، سفید، قهوه ای یا خاکی انتخاب کنید. سپس رنگ را با وسایلی مانند جواهرات و زیورآلات یا دستمال گردن های رنگارنگ به تیپ خود اضافه کنید.

7- در انتخاب چمدان دقت کنید.

امروزه تنوع چمدان های مسافرتی آنقدر زیاد شده است که شما را گیج می نماید. سعی کنید از مدل هایی بهره ببرید که به راحتی دو قسمت مجزا می شوند و یک کوله پشتی کوچک هم با خود دارند. بسیاری از کوله های طبیعت گردی یا برندهای جدید این گزینه را برای شما فراهم نموده اند.

8- هوشمندانه فکر کنید

تیپ های روزانه خود را با کمربند، جواهرات و روسری های مختلف تغییر دهید. این وسایل را در یک کیسه جداگانه بگذارید و همراه خود همواره داشته باشید. حتی می توانید روسری را بپوشید. این وسایل را می توانید در کیف دوشی خود و در دسترس نگه دارید تا هر زمان که مایل بودی به آن هادسترسی داشته باشید.

9- انتخاب کفش در نحوه بستن چمدان

یک روش برای نحوه بستن چمدان و جاداری بیشتر آن، انتخاب درست کفش است. تعداد کفش هایی را که با خود بر می دارید کاهش دهید. برای هر سفر خانم ها، تنها یک مفش پاشنه دار و یک کفش با تخت صاف بردارند. کفش ها را برعکس و در کنار هم و در انتهای چمدان، در گوشه قرار دهید. درون کفش ها را می توانید با دیگر وسایل خود یا وسایل شکستنی پر کنید.

10- لباس هایتان را جداگانه بسته بندی کنید

در بازار بسته هایی برای جوراب ها، شال ها، لباس و پیراهن و شلوار برای خرید وجود دارد. مزیت این کیف ها و بسته بندی ها این است که وسایلتان را جدا از هم نگه داشته و از قاطی شدن آن ها با هم جلوگیری می نماید. حتی برخی از این بسته ها ضد آب هستند و برای چیدمان درون چمدان و نحوه بستن چمدان شما بسیار مرتب هستند. برخی پوشه و بسته هایی جداگانه برای کاربردهای مختلف نیز دارند. با این روش بسته بندی درون چمدان حتی در زمان ورود به هواپیما در گیت ورودی معطل نیز نگران به هم ریختن چمدانتان نخواهید بود.

11- به لوازم بهداشتی خود مرخصی بدهید

یک ایده عالی: تمام لوازم بهداشتی از قبیل شامپو، صابون، مسواک و کرم بدن خود را در خانه بگذارید و از محصولات هتل بهره ببرید. شاید عاشق محصولات جدید هتل شوید. همچنین اگر احیانا احتیاج به شامپو یا لوازم بهداشتی مارک خود را داشتید همواره مغازه ای برای خرید این گونه لوازم پیدا می کنید بنابراین نگران نبود آن ها در چمدانتان نباشید.

12- روی چمدانتان حساب کنید

برای سفر خود از ابتدا چمدانی را انتخاب کنید که سبک وزن باشد. به راحتی حرکت کند. درونش تقسیمات بهتری داشته باشد و حتی جنس بهتری داشته باشد. حتی برخی از چمدان ها برای لپ تاپ نیز جای جداگانه دارند.

13- فشرده سازی لباس ها در نحوه بستن چمدان

در بازار بسته های فشرده سازی لباس وجود دارد که به شما اجازه می دهد دو برابر حد معمول در نحوه بستن چمدان خود جا داشته باشید. با این بسته ها دیگر احتیاجی به پریدن، نشستن و فشردن چمدان برای بستن درش وجود نخواهید داشت. این پلاستیک های فشرده سازی باعث تخلیه هوای اضافه در بین وسایل و لباس ها شده و فضای بیشتری برای شما به وجود می آورد.

14- محصولاتی با اندازه کوچک بگیرید

به یاد داشته باشید تمام لوازم مایع، ژل ها و مواد آرایشی شما همه بسته بندی بزرگ و جاگیری دارند. برای آن ها به دنبال بسته ها و قوطی های کوچک باشید. سایز صابون خود را کوچک کنید یا از بسته بندی های مسواک و خمیردندان کوچک مسافرتی بهره ببرید.

15- بار خود را کم کنید

چمدان های سبک وزن انتخاب کنید. این کار نه تنها در نحوه بستن چمدان تأثیر دارد چرا که اغلب فضای بیشتری به شما می دهد بلکه سفر شما را راحت تر می نماید. اگر در مقصد خود قصد خرید دارید، یک کوله مسافرتی که به راحتی تخت و بسته بندی می گردد را درون چمدان خود قرار دهید. در نتیجه موقع برگشت بتوانید درون آن را پر نموده و بر روی دوش خود بیندازید.

منبع: womansday.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 203

به "15 روش هوشمندانه برای بستن چمدان سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش هوشمندانه برای بستن چمدان سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید