چگونه با اعتبار یارانه کالاهای اساسی بخریم؟

به گزارش مجله وتورلد، طرح کالابرگ الکترونیک به منظور حمایت از سبدغذایی خانوار به صورت آزمایشی در استان هرمزگان اجرایی شده است که بر اساس آن خانوارها می توانند با اعتبار یارانه، 10 قلم کالای اساسی را یک ماه زودتر خریداری نمایند.

چگونه با اعتبار یارانه کالاهای اساسی بخریم؟

به گزارش ایرنا، اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در بستر شبکه ملی اعتبار در استان هرمزگان اجرایی شده است، بر اساس اعلام مسئولان،تا به امروز حدود هزار فروشگاه در این استان به این سیستم مجهز شده اند.

بر اساس این طرح، خرید موادغذایی حدود 10 قلم کالا در سبد کالا قیمت گذاری شده که پایه قیمت گذاری آن شهریور 1400 است.

خانواده ها به صورت اختیاری می توانند یا طرح کالابرگ الکترونیک و یا یارانه نقدی را دریافت نمایند و هیچ اجباری در این باره نیست از این رو مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری نمایند و امکان پرداخت ما به تفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.

جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

مجری طرح کالابرگ الکترونیک در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی از اجرای این طرح در استان هرمزگان خبر داده و بیان نمود: خانوارهایی که یارانه دریافت می نمایند، می توانند برای مشاهده مقدار اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #28*788* را شماره گیری نمایند و یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از مقدار اعتبار خود آگاه شوند.

چگونگی خرید کالاهای اساسی با اعتبار یارانه

حمید فرداد بیان نمود: در این طرح اعتبار روی کدملی افراد درنظر گرفته شده است. به عبارتی افراد می توانند با همه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است از اعتبارشان در فروشگاه های مجاز استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه مبلغ اعتبار به مقدار یارانه است، گفت: در حال حاضر دولت به منظور حمایت از سبدغذایی خانوار این تصمیم را اتخاذ نموده که مردم بتوانند با اعتبار یارانه، 10 قلم کالای اساسی را یک ماه زودتر خریداری نمایند.

طبق گفته مجری طرح، شیر بطری یک لیتری کم چرب، پنیر یو اف 400 گرمی، ماست دبه 2.5 کیلوگرمی کم چرب، مرغ کشتار روز، تخم مرغ کیلویی، روغن مایع پخت و پز 810 گرمی، ماکارونی 700 گرمی رشته ای، قند شکسته فله ای، شکر سفید فله ای و برنج، 10 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است.

وی با تأکید بر اینکه قیمت کالاها بر مبنای شهریور 1400 ملاک عمل قرار گرفته شده است، توضیح داد: در طول دوره طرح، در صورت افزایش احتمالی قیمت کالاها، سهم پرداختی خانوار از این سبد ثابت درنظر گرفته شده و مابه التفاوت آن با اعتبار یارانه تأمین می گردد.

طبق گفته فرداد، مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری نمایند و مابه التفاوت قیمت کالای انتخابی را باید خودشان پرداخت نمایند، بعلاوه مردم با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir می توانند فهرست کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی را مشاهده نمایند.

اکنون طبق گفته مسئولان، مقدمات اجرای طرح در سراسر کشور فراهم شده است و با ارزیابی ابعاد مختلف طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان نسبت به اجرای آن در سراسر کشور تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2231

به "چگونه با اعتبار یارانه کالاهای اساسی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با اعتبار یارانه کالاهای اساسی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید