تور آفریقای جنوبی: 12 غذای وسوسه کننده آفریقای جنوبی

به گزارش مجله وتورلد، برترین غذاهای آفریقای جنوبی

با غذاهای آفریقای جنوبی آشنا شوید. اصالت فرهنگ این کشور زیبای آفریقایی را از دریچه خوراکی هایش مزه مزه کنید. غذاهایی کاملا محلی که در بین معروف ترین هایش، بالاخره غذایی پیدا می کنید که متاثر از فرهنگ ملت هایی چون فرانسه، مالزی و هلندی را مزه کنید. کشور آفریقای جنوبی، امروزه جز کشورهایی است که در زمینه جذب دنیاگرد بسیار پیروز عمل نموده و از هر گوشه ای از دنیا برای تماشا این کشور به آن سفر می نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم یک تور شکم گردی با 12 غذای آفریقای جنوبی داشته باشیم.

تور آفریقای جنوبی: 12 غذای وسوسه کننده آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

1- خوراک گوشت بوبوتی (Beef Bobotie)

یکی از غذاهای کاستاردی آفریقای جنوبی، خوراک گوشت گاو بوبوتی است. این غذای خوشمزه، از جمله غذاهای اصیل آفریقای جنوبی است که با ادویه برگ های معطر پخته می گردد. مواد اصلی این غذا، گوشت چرخ شده، میوه و ادویه است. برای تهیه این غذاشما باید گوشت بره و گوساله چرخ نموده و مخلوط، کره، سیر و پیاز، زردچوبه، کاری، نان سوخاری، شیر،آب لیمو، فلفل سیاه، برگه زرد آلو، سیب، انگور و بادام احتیاج دارید.

2- پپ (Pap)

حریره ذرتی که برای غلیظ کردن سس های باربیکیو و یا درست کردن نان های سنتی استفاده می گردد را مردم اصیل آفریقای جنوبی، پپ می نامیند. پپ یکی از غذاهای بسیار مهم در این کشور است و در واقع به عنوان یکی از غذاهای مهم سبد غذایی مردم آفریقای جنوبی به شمار میرود. پپ همانطور که گفتیم پوره ذرت است و درست کردنش دستور العمل خاصی ندارد.

3- بوئرورس (Boerewors)

بوئروروس، سوسیس های دست ساز خانگی هستند که با کیفیت بالا درست می شوند و بسیار خوشمزه هستند و معمولا بسیار بلند و پیچ در پیچ هستند. از این سوسیس نوع گیاهی هم وجود دارد اما در بیشتر باربیکیو های کشور آفریقای جنوبی مخصوصا باربیکیو های محلی، محتویات این سوسیس ها را معمولا اندازه زیادی گوشت تازه و نیم پز شده و ادویه تشکیل می دهد. این غذای بسیار لذیذ مخصوص همانطور که گفته شد مخصوص باربیکیو های آفریقایی است و شما می توانید در سفرتان به این کشور آن را به صورت تازه و داغ داغ میل کنید.

4- آپریکوت (Apricot)

آپریکوت در مقام یک غذای کامل نیست بلکه یک نوع مکمل غذایی در حکم ترشی در کنار غذاهای آفریقایی است که معمولا در بیشتر وعده های غذایی مردم آفریقای جنوبی وجود دارد. این ترشی با برگه های زردآلو تهیه می گردد و همانطور که گفیته شد در کنار بسیاری از غذاهای آفریقایی سرو می گردد اما در کنار بوبوتی و پنیر، ترکیب طعم فوق العاده ای میکند. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران می توانید به این کشور زیبا سفر کیند و ضمن لذت بردن از جاذبه های این کشور، از غذاهای فوق العائه آن نیز بچشید.

5- پودینگ مالوا (Malva pudding)

از میراث مهاجران هلندی برای غذاها و دسرهای کشور آفریقای جنوبی شاید سرآمد ترینشان پودینگ مالوا باشد. این دسر بافتی بسیار نرم و چسبناک دارد و خامه آن از ترکیب شیر، شکر، سفیده تخم مرغ زده شده و مربای زردآلو است. این دسر حتما باید به صورت تازه سرو گردد و در کنارش می توانید از کیک هویج و کیک کاکائویی بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به آفرقای جنوبی حتما این دسر بسیار لذیذ را امتحان کنید چون در هیچ کجای دیگر طعم واقعی آن را نخواهید چشید!

6- خوراک مرغ و کاری دوربان (Durban Chicken Curry)

یکی از غذاهای معروف آفریقای جنوبی که ادویه مهم و اصلی آن ادویه کاری است، خوراک مرغی است که به نام خوراک مرغ و کاری دوربان شناخته می گردد. برای درست کردن این غذا شما به فیله مرغ تازه، ادویه کاری، شیر، آرد سفید، تخم مرغ و نمک و فلفل احتیاج دارید. این خورش خوش طعم را در کنار برنج و نان ذرت می توانید میل کنید.

7- پوتجیکو (Potjiekos)

از جمله غذاهای ملی و و مهم کشور آفریقای جنوبی، خوراک بسیار لذیذ پوتجیکو است. شاید داستان پیدایش این غذا برای شما جالب باشد. در واقع این غذای بسیار خوشمزه و کامل به وسیله مهاجرانی درست شد که تا پیدا کردن مکانی تعیین برای زندگی، همیشه در سفر وجا به جایی بوده اند. شاید این غذا هدیه ای از پدران مردم اصیل آفریقای جنوبی باشد زیرا تمامی ریشه های پیدایش این غذا را می توان در سنت های آفریکانر ها پیدا کرد.

8- تارت شیر

ملکترت (Melktert) یا همان تارت شیر، نسخه اصیل شده تارت سنتی است که دستاورد اقوام هلندی برای کشور آفریقای جنوبی بوده است و البته امروزه در این کشور شکل آفریقایی آن را می توانید پیدا کنید. تارت شیر امروزه پای ثابت بسیاری از وعده های غذایی مردم آفریقای جنوبی است و با سفره های آنان پیوند خورده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که هر سال 27ام فوریه، در آفریقای جنوبی جشنی با عنوان روز ملی تارت شیر برگزار می گردد و مردم در آن روز جشن با تارت شیر جشن می گیرند!

9- چاکالاکا (Chakalaka)

یکی از غذاهای بسیار ساده و خوشمزه مردم آفریقای جنوبی که پایه های گیاهی دارد، چاکالاکا است. این غذای بسیار خوشمزه در همه منطقه ها کشور آفریقای جنوبی خورده می گردد و دستور پخت ساده ای دارد. در تمامی باربیکیوهای کشور آفریقای جنوبی این غذای ساده و در عین حال فوق العاده خورده می گردد. شما برای پخت چاکالاکا به پیاز، سیر، روغن، زنجبیل تازه، چیلی سبز، پودر کاری، فلفل شبز، قرمز و زرد خرد شده، هویج، رب کوجه فرنگی، نخود پخته و فلفل و نمک احتیاج دارید.

10- بیلتونگ (Biltong)

این غذا در طول جهت تکاملش جهتش عوض شده و از غذایی به غذایی دیگر تبدیل شده است. در واقع بیلتونگ، گوشتی بوده که برای نگهداری در طولانی مدت آن را نمک سود و ذغالی می نموده اند اما امروزه از آن به عنوان اسنکی با طعم بسیار عجیب استفاده می گردد. بیلتونگ غذایی است که در ذائقه هر شخصی طعمی متفاوت به جای می گذارد و کسی نمی تواند به طور قطع درباره مزه آن نظری بدهد. اگر به آفریقای جنوبی سفر کردید حتما از طعم این اسنک عجیب بچشید و تجربه خود را با دیگران درمیان بگذارید.

11- چیپس و ماهی

درست است که بیشترا مرکز طرفداری از چیپس و ماهی را کشورانگلیس می دانند اما شما در شهر کیپ تاون می توانید یکی از برترین های این غذا را امتحان کنید. البته ناگفته نماند که این غذا تحت تاثیر فرهنگ انگلیسی های مهاجر در آفریقای جنوبی است. پیشنهاد می کنیم که برای خوردن برترین ماهی و چیپس به یکی از شعبات Chipper، مراجعه کنید.

12- بانی چو (Bunny chow)

برخلاف اسمش غذایی نسبتا گیاهی است که تحت تاثیر فرهنگ غذایی مالزیایی ها و اروپایی ها درست می گردد. این غذا از ادویه کاری درست می گردد و به سبک اروپایی های مهاجر در نان های اروپایی سرو می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2009

به "تور آفریقای جنوبی: 12 غذای وسوسه کننده آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: 12 غذای وسوسه کننده آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید