خواص چای به را بشناسید

به گزارش مجله وتورلد، تجربه نشان داده میوه و برگ به، می تواند بر بیماری های قلبی مؤثر باشد و به خاطر وجود منابع غنی از پکتین در این میوه داروی مؤثر برای سیستم قلبی عروقی است.

خواص چای به را بشناسید

خبرنگاران| نوشیدنی های گرم و دم نوش های ترکیبی و انواع و اقسام خوراکی ها هستند که می توانند به آرامش اعصاب شما کمک کنند. برای خواب بهتر، کم شدن استرس، آرامش روحی و روانی و فرار از تنش های عصبی دنیای مدرن و شلوغ این روز ها پیشنهاد های زیادی وجود دارد. اما یکی از این نوشیدنی ها که شاید تا حالا به آن فکر نکرده بودید چای به است.

به میوه ای ساده و دم دست است که به راحتی می توانید در خانه از آن چای تهیه کنید. کافی است تعدادی به را پوست کنده و رنده کنید اگر دوست دارید کمی آن را تفت دهید و سپس مثل چای معمولی آن را دم کنید. خواص چای بهزیاد است که باهم آن ها را مرور می کنیم.

طرز تهیه چای به

به خشک: 2 قاشق

آب جوش: به میزان لازم

دانه هل و چوب دارچین (در صورت تمایل): به میزان لازم

چند عدد به را بشویید و 4 قاچ کنید سپس با طرف درشت رنده به را رنده کنید و به های رنده شده را درون سینی و یا روی پارچه تمیزی به مدت 2 روز قرار دهید تا رطوبت به ها کم شود و تغییر رنگ پیدا کنند و تیره تر شوند.بعد از آن تابه ای مناسب را روی گاز قرار دهید تا گرم شود و به های رنده شده را درون تابه بریزید و بدون روغن آن ها را تفت دهید تا رنگ به ها کاملاً تیره شود و مانند چای خشک شوند. توجه داشته باشید که باید مدام به ها را در موقع تفت خوردن هم بزنید و اگر به را خوب تفت ندهید در موقع دم کردن چای به رنگ نمی دهد.

بعد از اینکه به ها را به صورت کامل خشک کردید برای هر نفر 1 قاشق از به خشک را درون قوری بریزید در صورت تمایل می توانید دانه هل پوست کنده و یا چوب دارچین را نیز به به های خشک اضافه کنید (در صورت استفاده از دارچین نباید از پودر دارچین استفاده کنید، زیرا پودر دارچین رنگ چای به را کدر می کند) سپس آب جوش را روی به خشک بریزید و به مدت 20 دقیقه اجازه دهید تا چای به دم بکشد و به های خشک رنگ پس دهند.

خواص به

بیماری های قلبی

تجربه نشان داده میوه و برگ به، می تواند بر بیماری های قلبی مؤثر باشد و به خاطر وجود منابع غنی از پکتین در این میوه داروی مؤثر برای سیستم قلبی عروقی است. این دم نوش همچنین می تواند از فشار خون و کلسترول خون کم کند و از ایجاد لخته های خونی که عامل سکته و در نتیجه بیماری ها و مسائل بسکمک را ایجاد می کند جلوگیری کند.

ریزش مو

در طب سنتی برای مشکل ریزش مو راه حل هایی متنوعی ارائه شده که استفاده از چای به به صورت منظم یکی از آن ها است، استفاده موضعی از این چای بر روی مو ها نیز علاوه برتقویت مو می تواند به کدر شدن رنگ آن کمک کند.

دستگاه گوارش

به یکی از راه حلی مؤثر در درمان اسهال و ورم روده بزرگ است. برای درمان اسهال هاى سبک، که بر اثر بى حالى و تنبلى روده ها صورت می گیرد نیز مؤثر است. علاوه بر این نوشیدن به در هضم غذا نیز می تواند کمک کند. با نوشیدن چای به می توانید به تقویت معده کمک کرده و از ابتلا به اسهال های ساده و خونی و ورم حاد در روده ها جلوگیری کنید.

بوی به

جوشانده به عطر و بوی بسیار دل نشینی دارد و به همین دلیل در کمپوت، مربا و مارمالاد استفاده می شود و از جمله خواص آن خوش بو کردن اتاق و از بین برنده بوی بد دهان هم هست.

عناوین مرتبط:

درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

چند خوراکی با به

شاید تصور کنید به فقط به صورت میوه خام و مربا و چای استفاده می شود، اما بد نیست بدانید این میوه در ترکیبات غذایی زیادی کاربرد دارد که می توانید در لیست غذا های هفتگی خود آن را قرار دهید.

خورش به

پیاز و گوشت را تفت می دهیم. به آن ادویه و رب می زنیم، مقداری آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بپزد. به را نگینی خرد و سرخ می کنیم و حدوداً 40 دقیقه آخر به را به خورش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا خوب جا بیفتد. چاشنی خورش به هم آب لیمو و شکر است.

به پلو

به پلو به سادگی آماده می شود. اول باید عدس پلو ساده را آماده کنید و موقع دم دادن لابه لای پلو به سرخ شده بگذارید. این پلو خیلی خوشمزه و خوش عطر است.

به پخته

یکی از مصارف قدیمی به که تقریباً از یاد رفته به پخته است. این کار خیلی ساده است و بسیار پر فایده. قدیم به این صورت بود که آن را می پختند و شب های سرد سال برای جلوگیری از سرماخوردگی، مصرف می کردند.شما می توانید یک عدد به را خوب بشویید و درون یک تکه کاغذ فویل بپیچید و آن را در فر بگذارید تا خوب بپزد و نرم شود. اگر تمایل دارید که از اجاق گاز استفاده کنید، به را که توی فویل گذاشتید، باید در قابلمه آب جوش بگذارید و حرارت را خیلی کم کنید تا بپزد. به پخته یکی از درمان های قدیمی سرماخوردگی و سینه درد است.

خوراک گوشت و به

پیاز را خرد کنید و داخل روغن تفت دهید، پس از آن گوشت را خرد کرده و پیاز تفت داده شده، زردچوبه، نمک، فلفل، سیر و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. پس از اینکه مواد کمی با هم تفت داده شدند، مقداری آب به آن اضافه کنید تا گوشت روی حرارت کم بپزد.. بعد از 15 دقیقه به را داخل خوراک بریزید و اجازه دهید خورش 15 دقیقه دیگر هم بپزد.

کوکوی به

تخم مرغ را با همزن برقی در یک کاسه بزنید تا یکدست شوند، به رنده شده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد، شکر و دارچین را داخل مایع کوکو ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. کمی روغن در تابه روی شعله متوسط داغ کنید. از مایه کوکو به اندازه یک قاشق غذاخوری برداشته، در تابه ریخته، دور آن را جمع کرده و شکل دهید. هر طرف کوکو را سه تا چهار دقیقه سرخ کرده و روغن آن را با حوله کاغذی بگیرید. در آخر نیز با مارمالاد، سس شکلات یا عسل آن را تزئین کنید.

کیک به با سس کارامل

فر را گرم کنید. روغن مایع را همراه شکر و تخم مرغ ها با همزن برقی حدود پنج دقیقه بزنید تا به صورت کرم درآید. مواد خشک (آرد، بیکینگ پودر و نمک) را با هم مخلوط کرده روی مواد تخم مرغی الک کنید و با لیسک هم بزنید، سپس به رنده شده و گردوی خردشده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. مایه را در قالب بریزید و مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

عناوین مرتبط:

6 نوع چای که برای سلامتی شما مفید هستند

بعد از اتمام پخت اجازه دهید کیک خنک شود. برای تهیه سس کارامل، شکر را در قابلمه لعابی یا استیل ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید تا طلایی شود. آب جوش را درون شکر حل شده بریزید و وقتی جوش آمد و شربت صاف شد، خلال بادام و کره را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. به وسیله سیخ چوبی چند جای کیک خنک شده را سوراخ کنید، سپس آن را روی شبکه توری قرار داده، شربت را روی کیک بریزید و دوباره به مدت چند دقیقه زیر حرارت قرار دهید تا بادام ها برشته شوند.

منبع: فرادید
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 234

به "خواص چای به را بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "خواص چای به را بشناسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص چای به را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید