طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به سبک رستورانی با طعم عالی

به گزارش مجله وتورلد، پیتزای گوشت و قارچ یکی از آن انتخاب های همیشگی دوستداران فست فود است. طعم گرم و خوشمزه گوشت در کنار تازگی قارچ های آب دار، پنیر پیتزای خوشمزه و البته ادویه هایی که ترکیب آن ها می تواند مزه پیتزای شما را شبیه به پیتزاهای بیرون کند. موادی که در آموزش طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به کار می بریم، مواد نسبتا ساده ای هستند که در بیشتر خانه ها پیدا می شوند. تفاوت پیتزاهای رستورانی با نمونه های خانگی، ادویه ها و شیوه طبخ مواد روی پیتزاست، و خبر خوب این است که این ادویه ها و طبخ خاص را قرار است با هم یاد بگیریم. در این مطلب این غذا را به شما آموزش می دهیم تا اعضای خانواده را به یک پیتزای خوشمزه گوشت و قارچ مهمان کنید.

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به سبک رستورانی با طعم عالی

مواد لازم در طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی

  • آرد گندم 7 لیوان
  • پودر مایه خمیر 1 قاشق چای خوری
  • نمک 1 قاشق چای خوری
  • شکر 1 قاشق چای خوری
  • آب (دمای اتاق) 1 لیوان
  • شیر 2 لیوان
  • روغن زیتون 12 قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ نموده 300 گرم
  • فلفل سیاه به اندازه لازم
  • گوجه فرنگی 5 عدد
  • قارچ 10 تا 12 عدد
  • پول بیبر (فلفل قرمز ترکیه ای) به اندازه لازم
  • آویشن 1 قاشق چای خوری
  • اورگانو 1 قاشق چای خوری
  • پاپریکا 1 قاشق چای خوری
  • پیاز سفید 2 عدد میانه
  • پودر پیاز 1 قاشق چای خوری
  • پودر سیر 1 قاشق چای خوری
  • فلفل دلمه 1 عدد
  • رب یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت در خانه

1. آماده کردن خمیر پیتزا

پایه همه پیتزاها خمیر است. خمیر پیتزا در بافت و مزه نهایی غذای شما تاثیر خیلی زیادی دارد، و می تواند یک غذای معمولی را به یک پیتزای منحصر به فرد و خوشمزه تبدیل کند که بین دوستان و خانواده شما پرطرفدار می گردد. با در نظر گرفتن این نکته، تصمیم گرفتیم این دستور را به جای خمیر آماده بازاری با خمیر خانگی آغاز کنیم. برای ساختن خمیر در خانه، احتیاج به چیز زیادی ندارید به جز صبر و زمان.

با ترکیب مایه خمیر و آب آغاز کنید. باید کل پودر مایه خمیر را در نصف لیوان آب حل کنید. حالا این ترکیب را در یک کاسه نسبتا بزرگ با نمک، شکر، آب و شیر ترکیب کنید و هم بزنید. وقتی همه این ها خوب با هم مخلوط شدند، کاسه را کنار بگذارید تا 10 دقیقه استراحت کند. بعد از 10 دقیقه در دو مرحله آرد را روی آن الک کنید و با یک همزن دستی خوب هم بزنید (نباید هیچ تکه بزرگی در ترکیب شما باشد). بعد از آرد هم نوبت روغن زیتون است، حدود نصف روغن زیتون را به خمیر اضافه نموده و ده دقیقه در کاسه ورز بدهید (اگر دستتان خسته شد، چند ثانیه استراحت نموده و کار را دوباره آغاز کنید). در این مرحله کاسه شما باید حسابی چرب شده باشد، خمیر منسجم و یک تکه را در آن قرار بدهید و رویش را هم روغن زیتون بزنید. حالا رویش را با سلفون و پارچه بپوشانید تا دو ساعت در یک جای گرم (مثلا آشپزخانه) بماند.

2. آماده کردن مواد پیتزا

برای درست کردن مواد پیتزا، ابتدا یک پیاز را رنده و کمی سرخ کنید تا رنگش تغییر کند. بعد گوشت چرخ شده را در آن بریزید و روی شعله میانه سرخ کنید. با سرخ شدن گوشت، نمک، فلفل سیاه و پول بیبر را هم اضافه کنید. بد نیست بدانید که پول بیبر تندی بسیار ملایمی دارد و اگر می خواهید پیتزای شما طعم تندتری داشته باشد، باید بیشتر از فلفل سیاه بهره ببرید.

قارچ را به تکه های ریز یا درشت (با توجه به ذائقه شخصی) خرد نموده و وقتی که گوشت تغییر رنگ داد به ماهیتابه اضافه کنید. حالا وقتش رسیده که بقیه ادویه ها را به مایه اضافه کنید و حدود ده دقیقه دیگر هم بپزید. در سرانجام زمان پخت، مایه پیتزای شما باید غلیظ و تقریبا قرمز-قهوه ای باشد. حالا نمک و ادویه ها را تست نموده و مایه را کنار بگذارید. وقتش رسیده که به سراغ سس پیتزا بروید.

3. درست کردن سس پیتزا

سس های پیتزا دو نوع هستند:

  • سفید (بر پایه شیر و خامه)
  • قرمز (بر پایه گوجه فرنگی)
برای پیتزاهای گوشتی، اغلب از سس قرمز (مارینارا) استفاده می کنیم که درست کردنش هم بیشتر از 15 دقیقه زمان نمی برد. برای آغاز گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و پوره (یا رنده) کنید. حالا رب گوجه را به آن اضافه نموده و پودر پیاز، پودر سیر، نمک و فلفل، آویشن و اورگانو بزنید. برخی از افراد این ترکیب را قبل از استفاده می پزند، اما سس شما در فر کاملا از حالت خامی درمی آید. پس اگر زمانش را ندارید، احتیاجی به پختن نیست.

4. پهن کردن خمیر و درست کردن پیتزا

وقتی که زمان استراحت خمیر تمام شد، باید پهنش کنید. پیش از این مرحله، فر را با دمای 250 یا 270 درجه سانتی گراد (حدود 518 درجه فارنهایت) روشن کنید تا گرم گردد. بعد روی سطح کار خود کمی آرد بریزید (گندم، جو یا نخودچی).یک مشت خمیر (که به آن چانه هم می گویند) از خمیر بیرون آورده و خیلی آرام با دست هایتان باز کنید. می توانید از وسط و به یاری انگشت ها به بیرون ببرید و بزرگش کنید. در این مرحله دور خمیر، باید کمی ضخیم تر از قسمت وسط باشد. حالا خیلی آرام و با یاری دست یا یک کفگیر، خمیر را به قالب پیتزا یا سینی فر انتقال بدهید. بعد با یک قاشق سس پیتزا را رویش بریزید و پهن کنید.

حالا کمی پنیر (کمتر از یک مشت) را روی سس بریزید و مواد را هم روی این پنیر پهن کنید. برای زیباتر شدن پیتزا می توانید پیاز و فلفل دلمه ای حلقه شده را هم اضافه نموده و روی مواد بگذارید.

در مرحله بعد، بسته به سلیقه و ذائقه خود کمی پنیر روی پیتزا ریخته و آن را تا ده دقیقه در فر بگذارید. بیشتر مواد پیتزای شما در این مرحله پخته و فقط احتیاج دارید که خمیر را بپزید، پس داخل فر را چک کنید و حتی اگر زودتر از 10 دقیقه کار تمام شده بود، غذا را بیرون بیاورید.

سوالات متداول

در انتهای مطلب، سوالات متداول پیرامون طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ را مطرح نموده ایم.

برای پیتزا گوشت و قارچ از چه گوشتی استفاده کنم؟

انتخاب گوشت کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. گوشت گوسفند اندازه چربی بیشتری نسبت به گوساله دارد (حدود 13 گرم در هر 100 گرم)، و ممکن است برای برخی از افراد خوش خوراک تر باشد. با این حال اگر می خواهید پیتزای سالم تری بپزید، از گوشت گوساله چرخ شده یا مخلوط بهره ببرید.

آیا می توانم به مواد پیتزا رب گوجه هم بزنم؟

بله، در برخی از پیتزاهای گوشت و قارچ رب هم وجود دارد و احتمالا شما هم این پیتزاها را خورده اید. رب طعمی نسبتا غالب دارد، بنابراین بهتر است با احتیاط از آن بهره ببرید. اگر برای رنگ گرفتن مواد به سراغ رب می روید، یک نصف قاشق برای کل پیتزا کافی خواهد بود.

چطور پیتزای گوشت و قارچ مربعی درست کنم؟

اگر می خواهید پیتزا به جای دایره فرم مربع داشته باشد، خمیرتان را در یک قالب مربعی پهن کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 آذر 1402 بروزرسانی: 4 آذر 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2330

به "طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به سبک رستورانی با طعم عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به سبک رستورانی با طعم عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید