طرز تهیه بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

به گزارش مجله وتورلد، در این مطلب دستورالعمل تهیه سالاد پاستای ایتالیایی را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

طرز تهیه بهترین سالاد پاستای ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارشسالاد پاستای ایتالیایی را که با پاستای روتینی، گوجه، کالباس، زیتون و چندین چند ماده دیگر که جزو عناصر آشپزی ایتالیایی هستند، شاید بتوان بهترین سالاد پاستای ایتالیایی دانست که علاوه بر داشتن موادی خوشمزه و در عین حال ساده با وجود یک سس کلاسیک، عالی می گردد.

سالاد پاستا یکی از سالاد های پرطرفدار و در عین حال خوشمزه است که بیشتر به عنوان یک وعده غذایی استفاده می گردد، اما گاهی هم پیش غذا یا بغل بشقابی سایر غذاهاست. ترکیب سالاد کاملا انتخابی است و هر کس بنابر نوع موادی که در خانه دارد، سالاد را درست می نماید. سالاد پاستا اغلب به عنوان یک غذای بهاری یا تابستانی شناخته می گردد، اما در تمام طول سال می توان آن را درست کرد.

سالاد پاستا را به دو منظور می توان درست کرد:

برای رفتن به پیک نیک، برای یک غذای مختصر، مهمانی های دورهمی عصرانه و یا وقتی که قرار است هر کسی چیزی برای غذا بیاورد.

وقتی که مقداری گوشت پخته، پنیر و سبزیجات در یخچال باقی مانده و بخواهید با آن ها غذا درست کنید، بهترین روش استفاده از آنها، سالاد پاستا است.

این سالاد پاستای ایتالیایی برای هر دو منظور خوب است. برای همین من درست کردن آن را توصیه می کنم. این سالاد جزو بهترین نمونه و از نوع ایتالیایی است، اما شما می توانید ترکیب دلخواه خودتان را داشته باشید بنابراین اصراری به استفاده از این مواد اولیه نیست. در اینجا از کالباس پرادویه، پنیر های خوشمزه، گوجه یا سبزیجات تازه بدون احتیاج به پختن مثل اغلب سبزیجات برگی مثلا حتی جعفری هم خوب است. زیتون و پیاز و فلفل هم جزو مواد هستند.

همچنین به مقداری پاستا احتیاج داریم که بافت و شکل محکمی داشته باشد و همه سس را جذب کند. شما می توانید از پاستا پنه، پاستا روتینی، پروانه ای و حتی پاستای زانویی استفاد کنید. پاستا روتینی بافت نیمه سفتی دارد و خیلی خوب سس را جذب می نماید. برای سس هم از سس ایتالیایی استفاده می گردد. برای ترکیب مواد از مخلوط کن یا غذاساز استفاده می گردد که تقریبا 60 ثانیه زمان برای آماده شدن می گیرد.

شاید در اینجا بدترین چیز برای افزودن کالباس باشد، توصیه می کنیم که از کالباس مرغوب بهره ببرید؛ البته من سعی می کنم روز های بعد انواع کالباس خانگی را به شما یاد بدهم. پس تا آن روز فعلا مقداری کالباس خوب خریداری کنید به اضافه سایر مواد و یک بسته پاستا را پخته و این مواد را با سالاد ترکیب کنید و یک سالاد عالی را برای یک وعده خانواده تان درست کنید.

پاستای خشک: 1/2 کیلوگرم

گوجه گیلاسی: 3 پیمانه، دو نیم شده

پنیر موزارلای توپی: 225 گرم، دو نیم شده

کالباس: 450 گرم، نگینی شده

زیتون کالاماتا (زیتون سیاه): 3/4 پیمانه، حلقه شده

فلفل قرمز: 3/4 پیمانه (اختیاری)

پیاز قرمز: 1/2 پیمانه

جعفری تازه: 1/2 پیمانه

روغن زیتون: 1 و 1/2 پیمانه

سرکه سفید: 1/4 پیمانه

آب: 1/4 پیمانه

نمک دریای درشت: 2 قاشق غذاخوری (به نکات مهم مراجعه کنید)

سیر: 2 حبه

شکر: 1 قاشق غذاخوری

ریحان و اورگانوی خشک: 2 قلشق چایخوری از هر کدام

فلفل سیاه: مقداری برای مزه

سبزی های تازه: مقداری جعفری، ریحان یا سیرکوهی

1. پاستا را با توجه به دستورالعمل روی بسته بندی داخل آب همراه با مقداری نمک بپزید. بگذارید کمی خنک گردد و روی آن کمی روغن زیتون بریزید تا از چسبیدن آن ها به هم جلوگیری گردد.

2. مواد سالاد را در مخلوط کن، با هم میکس کنید یا داخل شیشه دردار بریزید و شیشه را خوب تکان دهید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

3. همه مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید. من ترجیح می دهم که حدود 3/4 سس را استفاده کنم و بقیه را نگه دارم تا به بقیه سالادم اضافه کنم.

4. آن را به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهدای کنید. مزه سالاد یک روز پس از درست کردن بهتر هم خواهد شد.

مقدار نمک در بخش مواد لازم 2 قاشق غذاخوری ذکر شده و شاید برای شما باعث تعجب شده باشد، اما این مقدار برای نمک دریای درشت است. اگر از نمک ریز آشپزخانه استفاده می کنید با 2 قاشق چایخوری آغاز کنید و بعدا برای مزه دادن، بیشتر اضافه کنید.

سس سالاد خودش خیلی نمکی خواهد بود که این مقدار نمک برای سالاد طبیعی است. اما در این دستورالعمل چیزی که ما می خواهیم این است که سس سالاد به آن طعم دهی کند، چون پاستا بی مزه است و سبزیجات هم که بدون نمک و فلفل هستند و وقتی همه چیز با هم ترکیب گردد، مزه خواهد گرفت.

شما می توانید این سالاد را بصورت انتخابی و طبق سلیقه خودتان درست کنید. سعی کنید سبزیجات بلانج شده مثل لوبیای سبز، اسفناج تازه، فلفل دلمه قرمز یا زرد، نخود پخته و یا سایر چیز هایی که فکر می کنید، خوب است بهره ببرید. این سبزیجات برای یک نمونه پر سبزی خوب است. در خصوص نوع پنیر هم می توانید پنیر فتا یا پارمزان را جایگزین کنید. نوع پاستا هم می تواند تغییر کند؛ پنه، فوسیلی و حتی تورتلینی خوب هستد. البته انواعی که می توانید بهره ببرید خیلی زیاد هستند. من عاشق این سالاد هستم، چون خیلی انعطاف پذیر است.

منبع: برترین ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 647

به "طرز تهیه بهترین سالاد پاستای ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بهترین سالاد پاستای ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید