چرا فروشگاه های اینترنتی باید از بسته بندی اختصاصی استفاده کنند؟

به گزارش مجله وتورلد، چاپ جعبه یکی از مهمترین الزامات بسته بندی و یکی از مراحل ضروری برای کسب وکارهایی است که فروشگاه آنلاین دارند. مشتریان شما دوست دارند هرچه سریع تر بسته هایشان را تحویل بگیرند. در چنین شرایطی طراحی که برای بسته بندی هایتان در نظر می گیرید می تواند تاثیر زیادی بر روی احساسات آن ها داشته باشد و سپس انتظارات آن ها را برآورده کند و حتی چیزی بیشتر از انتظاراتشان را ارائه نماید.

چرا فروشگاه های اینترنتی باید از بسته بندی اختصاصی استفاده کنند؟

این تاثیر اولیه بستگی به زیبایی طراحی جعبه سفارشی شما ،قدرت و عملکرد آن دارد . طراحی بسته بندی برای کارآفرینان و صاحبان کسب وکارهای کوچک می تواند کار سخت و خسته کننده ای باشد.

تخصص شما فروش، اجرا و رشد سود است. اما به عنوان یک استارت آپ شما باید بتوانید در منابع تان صرفه جویی کنید و سعی کنید کارهای طراحی را خودتان انجام دهید. در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم چگونه می توانید یک جعبه سفارشی زیبا طراحی کنید و بسازید. به کمک ابزارهای طراحی ساده می توانید این فرآیند را ساده تر کنید. هر آیکون به شما اجازه می دهد عناصر مختلفی را اضافه و ویرایش کنید و یک بسته بندی اختصاصی بسازید.

چگونه یک جعبه سفارشی را به صورت آنلاین طراحی کنیم؟

شما گزینه های متعددی برای طراحی جعبه ها به صورت آنلاین دارید. بعد از اینکه در محاسبه گر آنلاین ویژگی های مدنظرتان را انتخاب کردید (ابعاد داخلی، مواد، کناره ها و تعداد) می توانید 5 گام زیر را طی کنید:

1. در محاسبه گر آنلاین Design Your Box Online را انتخاب کنید. این لینک شما را به ابزار طراحی آنلاین هدایت می کند و نشان می دهد چگونه معینات جعبه تان بر روی جعبه ابزار طراحی نشان داده خواهد شد.

2. ناحیه ای که می خواهید بر روی خارج جعبه طراحی کنید را انتخاب کنید. پیش نمایش سه بعدی نشان می دهد چگونه این ناحیه به هنگام تا شدن جعبه نشان داده خواهد شد.

3. تولبار سمت چپ جایی است که می توانید به کمک آن متن، لوگو ، تصاویر، رنگ پس زمینه، شکل و خطوط بخش های مختلف جعبه را اضافه کنید.

4. در جعبه بالا می توانید دستوراتی را بیابید که بهتان اجازه می دهد موقعیت هر عنصر بر روی جعبه را انتقال دهید.

5. به سمت پایین اسکرول کنید و اگر می خواهید بخش های داخلی جعبه را طراحی کنید عبارت Add Inside Printing را انتخاب نمایید. رنگ و شکل داخل جعبه می تواند بخش های خارجی آن را تکمیل کند یا ظاهر بهتری به آن ببخشد.

8 اصل مهم که در طراحی جعبه باید حتما به آن توجه کنید

افرادی که زیاد در حوزه طراحی حرفه ای نیستند فکر می کنند که این حرفه فقط درباره ایجاد عناصری با ظاهر زیباست. با اینحال اگر به محصولاتی با طراحی هدفمند و قدرتمند همچون رابط کاربری سیستم عامل اپل نگاه کنید متوجه خواهید شد که در این حرفه به ترکیب منطق و زیبایی نیاز دارید تا در ذهن کاربر بمانید.

همانطور که رنا مرچنت مدیر تجربه کاربری در گوگل و یوتیوب در سخنرانی خود در Tech Summit تورنتو می گوید: تمرکز افراد تغییر کرده است. حالا دیگر از ایده هایی که می گفت طراحان باید اجزای تشکیل دهنده کاربردی و طرح های این چنینی بسازند عبور کرده ایم و وارد عصری شده ایم که در آن طرح محصولات بر روی درک کل برند و تجربه مشتری اثر می گذارد. طراحی فقط به این معنا نیست که طرح ما ظاهر زیبایی داشته باشد یا فقط به معنای کارایی و رضایت بخشی نیست. طراحی بدین معناست که محصول را از کارایی به رضایت بخشی و سپس فراتر از آن یعنی معنادار بودن ببریم.

هر عنصر طراحی نیازمند معناست. شما باید در طرح هایتان هدف داشته باشید در غیر اینصورت نمی توانید پیام تان را به گوش مخاطب برسانید و یک برند معنادار ایجاد کنید. برای اجرای یک طراحی هدفدار شما باید اصول طراحی را به خاطر داشته باشید.

1. تایپوگرافی

هر عنصری که بر روی جعبه سفارشی شما ظاهر می شود باید جذاب باشد و مشتریان شما را به سمت پیام محصول یا بسته بندی هدایت کند و بتواند شما را از دیگران متمایز سازد.

همه این ها با متنی که در داخل یا بیرون جعبه تایپ شده شروع می شود. سبک و اندازه متن باید به نفع مشتری شما باشد و برای او کار کند. متن های بزرگ تر را می توان با سرعت بیشتری خواند.

متن هایی که اندازه متوسطی دارند می توانند از متن های بزرگ تر پشتیبانی کنند. متن های کوچک تر اولویت کمتری دارند اما به پیام کلی تان اضافه می شوند.

تایپوگرافی فقط درباره اندازه فونت یا نوع فونتی که استفاده می کنید نیست. شما باید بین حروف، کلمه ها و جمله ها هم فاصله ای داشته باشید. ببینید چگونه حروف بولد و بزرگ در پیام اصلی The Detox Market به راحتی خوانده می شود.

2. رنگ های خوب و هدفمند انتخاب کنید

رنگی که شما انتخاب می کنید به چیزی که می خواهید در محصول تان نشان دهید بستگی دارد. انتخاب شما باید با استایل گاید برند همخوانی داشته باشد. اگر استایل گاید خاصی ندارید یا اینکه مجموعه رنگ هایی که به صورت بصری برندتان را نشان دهد ندارید می توانید احساساتی را در نظر بگیرید که می خواهید در بازار هدفتان ایجاد کنید.

پیکاسو می گفت که رنگ ها می توانند تغییر احساسات را دنبال کنند. رنگ های سرد مثل آبی، سبز و بنفش احساس آرامش بهمان می دهند. رنگ زردی که در رستوران ها می بینید به خاطر ارتباطی است که با غذا دارد. رنگ بنفش هم ایجادکننده حس عشق و احساسات مربوط با بخشندگی و مهربانی است. شرکت Seed to Serum از رنگ های بنفش و طلایی برای ایجاد حس زنانگی استفاده کرده است.

همین اثر در بسته بندی های Mary Kay هم دیده می شود. رنگ هایی را انتخاب کنید که به راحتی نشان دهنده برندی باشد که می خواهید در ذهن مخاطب تصویر کنید. ترکیب رنگ باید مکمل یا کنتراست باشد. همه این ها به سایه ای که برای جعبه تان انتخاب کرده اید بستگی خواهد داشت. برای اینکه بدانید چه رنگ هایی در کنار هم ترکیب خوبی دارند می توانید به تئوری رنگ مراجعه کنید و هر رنگ را در چرخه رنگ بیابید.

  • رنگ های مکمل، دو رنگی است که در قسمت های مقابل چرخه رنگ دیده می شوند
  • اگر می خواهید سه رنگ مشابه را با هم ترکیب کنید به رنگ هایی که در چرخه رنگ کنار هم هستند نگاهی بیندازید.
  • به کمک سه رنگی که به طور مساوی در چرخه رنگ قرار گرفته اند به کنتراست بالایی برسید.
  • بر اساس سه تن، سایه و ته رنگ یک رنگ، ترکیب تک رنگی ایجاد کنید.

3. فضای کافی ایجاد کنید

بیشتر جعبه های پستی به صورت ساده یا بدون متن و گرافیک در بدنه داخلی و خارجی شان ارسال می شوند. اما همانند متن و رنگ، این فضاها به دلایل خاصی سفید باقی می مانند. این ها بر روی متن بزرگ تری تاکید می کنند یا اینکه تلاش می کنند چشم مخاطب را به لوگو جلب کنند.

استفاده هوشمندانه از فضاها به مشتری کمک می کند چیزی که شما می خواهید را بخواند، ببیند و درک کند. طراحان از مینیمالیسم مدرن برای اجرا و استفاده حداکثری از این فضاها در آثار هنری شان استفاده می کنند. سعی کنید روش حذفی را برای رسیدن به طراحی مینیمالیسمی امتحان کنید. عناصر را در اولین طرح تان حذف کنید تا تنها موارد اساسی و ضروری باقی بماند.

4. با الگوها بازی کنید

پترن ها یا همان الگوها به شما کمک می کنند به داخل جعبه سفارشی تان طرح های زیبایی اضافه کنید. پترن هایی را ایجاد کنید که برای بازار کارتان جذاب باشد. یک برندی که در حوزه زنان کار می کند و نوجوانان را هدف قرار می دهد می تواند کناره های جعبه را با اشکال سرگرم کننده همچون گل و قلب تزیین نماید. یکی از شرکت ها به نام Parasol در قسمت های خارجی جعبخ از قلب استفاده کرده و از اشکال انتزاعی هم در کناره ها بهره برده است. پترن های منحنی شکل ثابت و پایدار هستند و در بازارهای این چنینی دیده می شوند. این موارد هنوز سرگرم کننده و شاد هستند. همانند بچه هایی که می خواهند محصول را بپوشند.

5. داخل جعبه را به شیوه ترغیب کننده و تعاملی طراحی کنید

جعبه های شرکت BeautyCon می تواند تعامل خوبی با گیرنده برقرار کند به خصوص زمانی که باز می شود.

در این جعبه شما می توانید یک عبارت سفارشی سازی شده ای که می تواند نظر مخاطب را جلب کند ببینید و به محصول جذب شوید. این جعبه تعامل را ایجاد می کند و بلافاصله محصول را نشان نمی دهد. بلکه در ابتدا نکاتی را درباره آنباکسینگ بی عیب و نقص نشان تان می دهد. محتوا برای مخاطب هدف است. اینفلوئنسرهای حوزه زیبایی که تجربه شان را در اینستاگرام به اشتراک می گذارند.

6. مواد مناسبی را انتخاب کنید

جعبه های پستی به شکل مقوای چین دار قهوه یا سفید دیده می شوند. به عنوان پایه طرحی را به کمک این رنگ ها ایجاد کنید. مقواهای چین دار قهوه با برندهایی که محصولات سلامتی و زیبایی طبیعی می فروشند همخوانی خوبی دارند. نسخه های سفید برای رنگ های تیره تر یا طرح های تمیز و مینیمالیستی به کار می فرایند.

7. از طرح های وینتیج الهام بگیرید

بیشتر برندهای تجاری از گزینه های مینمالیستی استفاده می کنند و طرح محصولاتشان شبیه طرح های اسکاندیناوی هاست. شما می توانید به کمک طرح های وینتیج تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارید.

بر روی نوشته های اغراق آمیز روی فیلم های قدیمی دهه 20 و 30 میلادی نگاهی بیندازید. سبک فونت هنرهای خیابانی و تایپوگرافی خلاقانه بر روی جعبه هایی که شکلات و لوازم آرایش ارائه می شدند را بررسی کنید.

همه این ها با دست ساخته شده بودند و هنرمندان آزادی بیشتری برای طراحی حروف داشتند.

8. به کمک طرح های خلاقانه، تصویری بکشید

بازاریابی موثر به معنای بیان داستان و استفاده از تصاویر جذاب و خلاقانه به شیوه ای است که برند و محصول را به درستی نشان دهد. Causebox اینکار را در هر جعبه ای که می سازد رعایت می کند. این شرکت آثار هنری اصیلی که از محصولات الهام گرفته را نشان می دهد. گاهی از اوقات جعبه هایی را به مشتری می فرستد که طرح هایش بر اساس فصل طراحی شده است. هر ارسالی یک تجربه ویژه و سفارشی سازی شده است و باعث می شود مشتری آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارد

شروع به طراحی جعبه تان کنید

قبل از اینکه بخواهید یک طراحی پرمیوم برای جعبه تان ایجاد کنید باید اندازه داخلی و خارجی، موادی که به کار می برید و تعداد کلی را معین نمایید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1470

به "چرا فروشگاه های اینترنتی باید از بسته بندی اختصاصی استفاده کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فروشگاه های اینترنتی باید از بسته بندی اختصاصی استفاده کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید