پول های مشکوک اجازه نمی دهد با ارقام معقول بازیگر جذب کنیم

به گزارش مجله وتورلد، برخلاف شعار هایی که از سوی مدیران دولتی سینما داده می گردد، وضعیت فراوری مستقل در سینمای ایران چندان بسامان نیست و بسیاری از تهیه کنندگان مستقل و باتجربه مدت هاست کار تازه ای فراوری نکرده اند و به جایش تهیه کنندگانی با حداقل تجربه وارد کار شده اند.

پول های مشکوک اجازه نمی دهد با ارقام معقول بازیگر جذب کنیم

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمد نیک بین تهیه کننده سینمای ایران در چرایی ایجاد رکود در فعالیت تهیه کنندگان مستقل به جوان گفت: در حال حاضر اصلی ترین مانع پیش روی تهیه کنندگان مستقل هزینه هایی است که فراوری مستقل با آن روبه رو است که متأسفانه با گذشته بسیار متفاوت است. نیک بین ادامه داد: افزایش هزینه های سالانه اگر به صورت معقول باشد مسئله ای نیست ولی اینکه هزینه های فراوری در مدت زمانی کوتاه به سرعت چند برابر گردد واقعاً عجیب است و در نتیجه فراوری فیلم برای بخش خصوصی بسیار مشکل آفرین شده است.

تهیه کننده آتش بس و واکنش پنجم خاطرنشان ساخت: خود من با سابقه سه دهه ای فراوری فیلم های مختلف دیگر نمی توانم به این راحتی ها مانند گذشته فیلم تهیه کنم زیرا هزینه های فراوری بسیار بالا رفته و با آمدن یکسری پول های مشکوک در سینما و پرداخت های زیادی که برای دستمزد ها انجام می گیرد دیگر نمی توانم با ارقام معقول بازیگر جذب کنم.

این تهیه کننده خاطرشان ساخت: اوضاع آن قدر به هم ریخته که بازیگری که تا دو سال قبل می توانستیم یک قرارداد همکاری 100 میلیونی با او ببندیم، اکنون باید بالای یک میلیارد بگیرد تا قرارداد ببندد. یک فیلم لااقل باید 3 میلیارد بفروشد که فقط دستمزد همین یک بازیگر را پوشش دهد! آخر با این اوضاع خراب فروش فیلم ها چگونه امکان دارد فیلم هایی که ده ها میلیارد هزینه فراوریشان شده بتوانند سرمایه خود را برگردانند؟

تهیه کننده سوپراستار و بمانی با تأکید بر دشواری حفظ استقلال با ورود سرمایه های مشکوک تأکید کرد: در این شرایط کار کردن واقعاً برای بخش خصوصی مشکل شده به خصوص که صاحبان سرمایه های مشکوک بهترین موعد اکران را هم در اختیار می گیرند و سر بخش خصوصی در اکران هم کلاه می رود و حتی اگر به فراوری برسیم به خاطر مشکلاتی که در اکران داریم نمی توانیم روی برگشت سرمایه هم حساب باز کنیم. این تهیه کننده با مخاطب قرار دادن مدیران دولتی سینما گفت: وظیفه دولت آماده سازی بستر فعالیت برای همگان است. طوری نباشد که هر کس از هر صنف غیرمرتبط به راحتی وارد سینما گردد و فقط به این دلیل که سرمایه کلان دارد بر صدر نشیند و قدر بیند. ورود افراد غیرحرفه ای با پول های مشکوک و بی حساب و کتاب می تواند در آینده نزدیک ضربات مهلکی بر پیکره سینما وارد کند.

منبع: روزنامه جوان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 446

به "پول های مشکوک اجازه نمی دهد با ارقام معقول بازیگر جذب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول های مشکوک اجازه نمی دهد با ارقام معقول بازیگر جذب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید