پروژه های انتقال آب به استان یزد محور کلیدی برنامه های تحولی یزد نوین

به گزارش مجله وتورلد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: محور کلیدی و اساسی برنامه های تحولی یزد نوین عملیاتی شدن پروژه های انتقال آب به استان است.

پروژه های انتقال آب به استان یزد محور کلیدی برنامه های تحولی یزد نوین

مجید دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان مسئله تامین آب را موضوع مهم و حیاتی برای استان دانست که برای تمرکز بیشتر در عملیاتی شدن پروژه های انتقال آب به استان با حکم استاندار یزد، موسسه کوثر به طور خاص مسئول پیگیری و عملیاتی شدن آن شده اند.

او با بیان اینکه تمهیداتی برای اطمینان بخشی به شهروندان یزدی در حوزه تامین و آبرسانی مناسب برای آن ها در دستور کار استان قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور در برنامه های میان مدت شاهد اتفاقات میدانی و عملی خوبی اعم از واگذاری معدن برای انتقال آب به استان و انتقال آب از دریا و سایر مواردی که در این حوزه وجود دارد خواهیم بود.

دهقانی زاده با تاکید به اینکه مدیریت تقاضا و مصرف آب انتقالی به استان بعد مهمی است که باید به آن پرداخته گردد، گفت: از افزایش ظرفیت خط انتقال آب خلیج فارس به استان یزد برای بهره مندی بیشتر از این موهبت الهی و اقدام بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه ریزی خواهیم کرد.

او در مورد تامین آب کشاورزی و صنعت شهرستان های جنوبی استان، گفت: شهرستان های خاتم، مروست و ابرکوه قرار است به نحوی از ظرفیت خطوط انتقال آب دریا به استان های فارس و اصفهان به صورت اشتراکی بهره مند شوند.

در ادامه حسین غفوری مدیر پروژه انتقال آب به یزد به ارایه گزارشی از آخرین شرایط بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به استان و افزایش ظرفیت این خط پرداخت.

غفوری با اشاره به اینکه خط انتقال آب از سایت شیرین سازی تا اردکان یزد 820 کیلومتر است، اضافه نمود: برای سرعت بخشیدن به انجام کار، این پروژه در سه قطعه اجرایی تقسیم شده است.

او با بیان اینکه این سه قطعه با انتخاب پیمانکار به صورت مستقل اجرایی شده است، توضیح داد: قطعه اول خط انتقال از سایت شیرین سازی بندرعباس تا گل گهر سیرجان به طول 305 کیلومتر، قطعه دوم به طول 151 کیلومتر از مخزن گل گهرسیرجان تا مجتمع مس سرچشمه و قطعه سوم از از ایستگاه شماره 3 قطعه دوم تا اردکان یزد نیز به طول 370 کیلومتر بوده که در حال اجراست.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2182

به "پروژه های انتقال آب به استان یزد محور کلیدی برنامه های تحولی یزد نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های انتقال آب به استان یزد محور کلیدی برنامه های تحولی یزد نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید