وِردخوانی؛ وحشت ورود به قلمرو های ممنوعه

به گزارش مجله وتورلد، نوع خاصی از فیلم های ترسناک هستند که ماجرا را از زاویۀ تصاویر ضبط شده با دوربین شخصیت های فیلم نشان می دهند؛ پروژۀ جادوگر بلر و مجموعه فیلم های پارانرمال اکتیویتی نمونه های مشهوری از این سبک هستند. مهم ترین ویژگی این فیلم ها این است که احساس واقعی بودن ماجرا را در بیننده بیشتر می نمایند و این احساس واقعی بودن، به ترس های عمیق تری هم منجر می گردد؛ البته به شرط اینکه بقیۀ عناصر فیلم خوب از کار درآمده باشند.

وِردخوانی؛ وحشت ورود به قلمرو های ممنوعه

به گزارش خبرنگاران؛ فیلم وردخوانی هم از همین جنس است؛ فیلم تازه و پرفروشی از سینمای تایوان که دیدن کردن آن به تنهایی واقعا جرات می خواهد! شخصیت اصلی این فیلم زنی به نام لی رونان است. در ابتدای فیلم ما لی را می بینم که دوربینش را در یک گوشه نصب می نماید و رو به دوربین دربارۀ نفرینی می گوید که از شش سال قبل به سراغ او آمده و دخترش را (که الان شش ساله است) گرفتار نموده است. این گفتگوی لی با دوربین به نوعی مخاطب را هم به بخشی از ماجرای فیلم تبدیل می نماید؛ چیزی که دیدنی فیلم را به تجربۀ ترسناک تری تبدیل می نماید.

آن چیزی که شش سال قبل رخ داده را ما به تدریج و به وسیله فلاش بک هایی در طول فیلم مشاهده می کنیم. لی به همراه نامزد و دوست نامزدش در آن موقع به دهکده ای سفر نموده اند که مردمش عضو یک فرقۀ عجیب و غریب بوده اند. مردم این دهکده موجودی اهریمنی را پرستش می کردند. آن ها به این سه نفر هشدار می دهند که به هیچ وجه وارد تونلی که در آن روستا هست نشوند، اما آن ها این هشدار را نادیده می گیرند و نفرین به سراغشان می آید. حالا لی می خواهد هر طور که شده دخترش را از این نفرین نجات بدهد.

می گردد گفت از ابتدا تا انتهای این فیلم پر از دلهره، ترس های عمیق و البته صحنه هایی است که شما را از جا می پرانند. برخی از صحنه ها واقعا مو بر بدن بیننده راست می نمایند و به قدری دلهره آور هستند که دلتان می خواهد رویتان را برگردانید یا از دیدنی بقیۀ فیلم صرف نظر کنید؛ ولی خوشبختانه یا متاسفانه فرایند فیلم آنقدر گیرا و پرکشش هست که دلتان نمی آید رهایش کنید. یکی از این صحنه ها جایی است که شخصیت کودک فیلم در غیاب مادرش به سقف اتاق خیره می گردد؛ طوری که انگار دارد چیزی را می بیند که ما نمی بینیم.

یک غافلگیری خیلی ترسناک هم در انتها فیلم وجود دارد. در این بخش دوباره لی با دوربین صحبت می نماید و نقش مخاطب را در کل این ماجرا توضیح می دهد. در فیلم ترسناک حلقه یک صحنۀ خیلی مشهور و ترسناک هست که در آن یکی از شخصیت ها دارد ویدئوی نفرین شده ای را در تلویزیون اتاقش دیدن می نماید. در آن ویدئو شخصیت ساداکو از داخل یک چاه بیرون می آید، به دوربین نزدیک می گردد و بعد از داخل صفحۀ تلویزیون بیرون می آید و وارد اتاق می گردد. فیلم وردخوانی این کار را به نوعی دیگر انجام می دهد یعنی انگار شما را به درون خودش می کشد و به نوعی با ماجرا درگیر می نماید. این خلاقیت جالب و البته بسیار ترسناکی است که این فیلم خیلی خوب آن را پیاده نموده است.

زمان فیلم 110 دقیقه است که اگر مقداری کوتاه تر بود می توانست ریتم تندتر و جذابیت بیشتری داشته باشد. اما به هر حال گیرایی فیلم آنقدر هست که شما را تا انتها در پی خودش بکشاند. نسبت به سایر فیلم های مشابه، وردخوانی علاوه بر صحنه های ترسناک، از لحاظ داستان هم غنی تر و پخته تر است، هرچند که در نهایت نباید انتظار یک داستان پیچیده و خارق العاده را داشته باشیم. در کل اگر هدف یک فیلم ترسناک این باشد که هم مخاطب را سرگرم کند و هم بترساند، باید گفت وردخوانی به خوبی از عهدۀ این کار برآمده است.

  • کارگردان: کوین کو (Kevin Ko)
  • بازیگران: سوآن ین سای (Hsuan yen Tsai) یینگ سوآن کائو (Ying Hsuan Kao) و دیگران
  • امتیاز: 6.8/10
منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2133

به "وِردخوانی؛ وحشت ورود به قلمرو های ممنوعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وِردخوانی؛ وحشت ورود به قلمرو های ممنوعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید