واکنش سوریه به ورود غیرقانونی هیأت های اروپایی به دمشق

به گزارش مجله وتورلد، فارس نوشت: وزارت خارجه سوریه ورود غیرقانونی هیات های فرانسوی و هلندی به خاک سوریه را نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل خواند.

واکنش سوریه به ورود غیرقانونی هیأت های اروپایی به دمشق

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سوریه تاکید نمود که ورود غیرقانونی دو هیات هلندی و فرانسوی به خاک سوریه به وسیله تبانی با شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا و بعلاوه ادامه سیاست ترکیه در تغییر ماهیت منطقه ها محل استقرار گروه های تروریستی در سوریه نقض آشکار قانون بین الملل و تجاوز آشکار علیه حاکمیت سوریه است

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از یک مقام رسمی وزارت خارجه این کشور گفت: نمایندگان بعضی از کشورهای شریک جنگ علیه سوریه به طور مداوم اقداماتی را انجام می دهند که نقض آشکار قوانین بین المللی و تعرض آشکار به حاکمیت جمهوری عربی سوریه است.

این منبع اضافه کرد: یک هیات هلندی به سرپرستی به اصطلاح فرستاده ویژه این کشور در مورد پرونده سوریه به طور غیرقانونی با همدستی شبه نظامیان عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(شبه نظامیان عمدتا کُرد تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه) وارد خاک سوریه شده است به بهانه اینکه اینکه تعدادی از داعشی های بازداشتی نزد این شبه نظامیان را تحویل بگیرد.

منبع سوری گفت: یک هیات فرانسوی هم از موسسه دانیل میتران و شهرداری پاریس به شکلی غیرقانونی و با همدستی شبه نظامیان قسد به شهر قامشلی در استان الحسکه در شمال شرق سوریه رفته است که این اتفاق هم در راستای دخالت های مستقیم فرانسه در خصومت و تجاوز علیه سوریه است.

او اضافه کرد: رژیم اشغالگر ترکیه هم از نیروهای خود که با گروه های تروریستی در ادلب همکاری می نمایند خواسته است یک دبیرخانه عمومی برای ثبت احوال در این استان دایر نمایند که مستقیما وابسته به ترکیه باشد و بعلاوه شوراهای محلی در شهرها و روستاهای تحت کنترل گروه های تروریستی تشکیل دهند.

این منبع گفت: مقامات ترکیه بعلاوه کارت شناسایی صادر شده به وسیله دولت سوریه را از شهروندان ادلب گرفته و به جای آن کارت شناسایی ترکیه ای به آنها داده است که این اوج سیاست ترکیه برای تغییر هویت منطقه ها شمال سوریه است و شهروندان سوری کاملا با آن مخالفند.

این مقام وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت شدید این رفتارهای اشغالگران در سوریه گفت: سوریه بر عزم قاطع خود برای بسط حاکمیت دولت بر همه خاک خود و آزادسازی آن از چنگ اشغالگران آمریکایی، ترکیه ای و غیره تاکید می نماید.

این منبع گفت: سوریه از جامعه بین المللی و به ویژه سازمان ملل می خواهد در قبال این رفتارها که نقض آشکار قانون بین المللی است، موضع گیری کند و دولت های متجاوز علیه سوریه را وادار کند دست از سیاست های خرابکارانه خود برای بازنگشتن امنیت و ثبات به سوریه بردارند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1787

به "واکنش سوریه به ورود غیرقانونی هیأت های اروپایی به دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سوریه به ورود غیرقانونی هیأت های اروپایی به دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید