وارد مدار شدن واحد 4 نیروگاه سد دز

به گزارش مجله وتورلد، رئیس کمیته عبور از پیک بار 1400 خوزستان گفت: واحد 4 نیروگاه سد دز که از سال 96 برای بهینه سازی از مدار خارج شده بود در خرداد وارد مدار شد و به جمع نیروگاه های تولیدی برق آبی استان پیوست.

وارد مدار شدن واحد 4 نیروگاه سد دز

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمود دشت عظیم، در چهارمین جلسه کمیته عبور از پیک بار 1400 با حضور مدیران عامل کلیه شرکت های صنعت برق در شرکت توزیع برق اهواز، با اشاره به کاهش حجم مخزن آب در بخش نیروگاه های برق آبی، گفت: کاهش 58 درصدی برق نیروگاهی برق آبی باعث کاهش 50 درصدی ظرفیت فراوری نیروگاه های این بخش در استان شده و همین امر بر میزان فراوری برق در استان و نیز در کل کشور تأثیر منفی گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت نیروگاه های حرارتی استان ادامه داد: واحد هایی از نیروگاه های حرارتی رامین و زرگان در اهواز درحال تعمیرات هستند که امیدواریم حداکثر تا انتها خرداد ماه به مجموعه فراوری برق اضافه شوند تا کمبود برق را در سطح شبکه نداشته باشیم. بنا است کاهش فراوری نیروگاه های حرارتی که تا انتها این ماه در مدار قرار ندارند را به وسیله نیروگاه های برق آبی جبران کنیم و میزان فراوریی که در خرداد اضافه می گردد را در شهریور ماه کاهش دهیم.

به گفته این مقام مسئول خوشبختانه عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه برق منطقه خوزستان اعم از شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع به صورت کامل صورت گرفته و آمادگی کامل برای فراوری احتیاج های مصرف در شبکه برق را دارند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. نیرو های شرکت توزیع برق اهواز و استان نیز در مرکز دیسپاچینگ و مرکز بهره برداری شبکه خوزستان بصورت شبانه روزی حضور دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل در کوتاه ترین زمان رسیدگی لازم را انجام می دهند.

رئیس کمیته عبور از پیک بار 1400 خوزستان، گفت: بیش از 80 درصد مصرف برق در فصل تابستان را لوازم سرمایشی و خانگی به خود تخصیص می دهند که امیدواریم با همکاری مردم و تغییر شعار لامپ اضافه خاموش به کولر اضافه خاموش در این بخش کاهش مصرف را داشته باشیم. با تغییر ساعت اداری قبل از ورود به ساعت پیک، کوشش کردیم مصرف بار ادارات را از شبکه خارج کنیم تا بتوانیم شرایط بهتر و پایدارتری را برقرار کنیم. پیش بینی می گردد بار برق ادارات 150 تا 200 مگاوات کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1717

به "وارد مدار شدن واحد 4 نیروگاه سد دز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارد مدار شدن واحد 4 نیروگاه سد دز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید