هند برای چین خط و نشان کشید

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نیروهای نظامی دو کشور چین و هند از ماه میلادی آوریل تا به امروز در بخش شرقی منطقه لاداخ در برابر یکدیگر صف آرایی نموده و هر یک دیگری را به نقض توافق های مرزی فی مابین متهم می نماید.

هند برای چین خط و نشان کشید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به همین دلیل، راجنات سینگ وزیر دفاع هند به رغم کوشش های دیپلماتیک متقابل برای فرونشاندن تنش، هشدار داد که نیروهای مسلح هند در راستای حفظ حاکمیت این کشور، ابایی از جنگ ندارند.

وی در این باره اضافه نمود: یک بار دیگر هم تکرار می کنم که ما خواستار درگیری نیستیم بلکه خواستار صلح هستیم اما هیچ نوع حمله به عزت نفس کشور را تحمل نخواهیم کرد. برای مقابله با هر گونه وضعیتی آماده هستیم.

این در حالی است که کارگروه مشاوره و همکاری های مرزی هند-چین، 18 بار با هدف حل مناقشات در امتداد خط مرزی لاداخ به طول بیش از چهار هزار کیلومتر، تشکیل جلسه داده است.

اواخر شهریور بود که منابع وابسته به دولت هند مدعی شدند که چین حدود 10 هزار نیروی تازه نفس به منطقه مورد مناقشه در امتداد خط کنترل مرزی لاداخ اعزام نموده است.

به این ترتیب، شمار نیروهای چینی متمرکز در این منطقه به حدود 52 هزار نفر می رسد که مجهز به 150 فروند جنگنده و موشک های سطح به هوا نیز هستند.

گفته می گردد نیروهای جدید به ساحل جنوبی دریاچه پانگونگ در کوه های هیمالیا منتقل شده اند.

ارتش هند هم در ساحل شمالی دریاچه پانگونگ مستقر است و به آنچه نیروهای چینی انجام می دهند؛ اشراف دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1420

به "هند برای چین خط و نشان کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند برای چین خط و نشان کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید