نوبل ادبی در شماره تازه نگاه نو واکاوی شد

به گزارش مجله وتورلد، شماره تازه نشریه نگاه نو با پرونده ای درباره نوبل ادبیات منتشر شد.

نوبل ادبی در شماره تازه نگاه نو واکاوی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، شماره تازه نشریه نگاه نو با سردبیری علی میرزایی با پرونده ویژه حقوق شهروندی و نیز خطابه های نوبل ادبیات منتشر شد.

در بخش ویژه حقوق شهروندی این شماره مقاله هایی از حسین فراستخواه، سیما راستین، محمد حسین خسروپناه و آرمان نهچیری با موضوع بازگشت به قانون و ضرورت ایجاد تحول در حقوق شهروندی و کشمکش های موجود بر سر قانون اساسی مشروطه منتشر شده است؛ و در بخش ویژه نوبل ادبیات نیز مژده دقیقی نگاهی به حواشی موجود پیرامون جایزه ادبی نوبل در سال 2018 و 2019 انداخته است. خطابه نوبل اولگا توکارچوک با ترجمه آبتین گلکار با عنوان راوی حساس و نیز ترجمه خطابه نوبل 2019 پیتر هانتکه که توسط رضا رضایی صورت گرفته است از دیگر مطالب این شماره از نگاه نو است

در بخش مقاله ها نیز تورج اتابکی با موضوع هشتادمین سالگرد شروع جنگ دوم جهانی یادداشتی بلند به مخاطبان ارائه نموده است. محمد فاضلی نیز مقاله ای با عنوان ایران، اعتراضات بنزین، آینده منتشر نموده است. مقاله سوسیالیسم برای ثروتمندان به قلم احمد سیف و رستگاری در نوشتن؛ کافکا و راهنمایی رو در روی هم به قلم محمد رفیع جواهریان نیز در این بخش از نگاه نو درج شده است.

در بخش نقد و نظر نیز نگاهی به کتاب کشاکش دین و دولت اثر محمد علی موحد به قلم محمد دهقانی انداخته شده است و در بخش مصاحبه نیز یاسین نمکچیان به مصاحبه با زهرا خانلو مترجم کتاب خطابه عشق نامه های کامو به ماریا کاسارس پرداخته است.

گزارش هایی از جایزه وومکس 2019 و نیز بوکر 2019 نیز در این شماره از نگاه نو منتشر شده است.

شماره تازه نگاه نو با قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 721

به "نوبل ادبی در شماره تازه نگاه نو واکاوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبل ادبی در شماره تازه نگاه نو واکاوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید