موضع گیری ایران نسبت به تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین

به گزارش مجله وتورلد، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مواردی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون جنگ تجاری بین آمریکا و چین بیان نمود.

موضع گیری ایران نسبت به تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، موسوی گفت: جنگ تجاری چین و آمریکا که در ماههای گذشته یکی از مهمترین چالش های بین المللی بوده، دارای ابعاد و پیامدهایی است که می تواند فراتر از سطح روابط دوجانبه این دو کشور پیش رود و توسعه و رفاه مردم دنیا را هدف قرار داده است. رویکرد تنش زا و بحران آفرین دولت آقای ترامپ، نه تنها در خروج غیرمسئولانه از توافقات بین المللی همانند توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در موضوع هسته ای (برجام) و اعمال تحریم های غیرقانونی یکجانبه علیه ملت ها نمود داشته است، بلکه در موضوع جنگ تجاری با چین نیز قابل مشاهده است. براساس همین رویکرد، آمریکا در خصوص چین نیز با نگرشی زیاده خواهانه، برخورد می نماید و در تلاش برای تحمیل ملاحظات سیاسی بر واقعیات مالی بوده و از نظر جمهوری اسلامی ایران، این موضوع نیز نوعی تروریسم مالی به شمار می رود که محکوم است.

موسوی اضافه کرد: آمارها و تحلیل ها نشان می دهد که رویکرد دولت آمریکا که موجب شکل گیری این جنگ تجاری با چین شده است می تواند طی دو سال پیش رو تا 600 میلیارد دلار از فراوری ناخالص داخلی دنیا بکاهد و این یعنی گسترش فقر و کاهش رفاه و استانداردهای زندگی در سطح دنیا؛ از این رو ضروری است تجدیدنظری جدی در رویکرد دولت آمریکا نسبت به روندهای بین المللی و نوع مواجهه با واقعیاتی چون ترفیع قدرت دیگر بازیگران و افول نسبی قدرت آمریکا در دنیا صورت گیرد. ما معتقدیم تلاش آمریکا برای حفظ صندلی گذشته به وسیله تحمیل هزینه های نامتعارف به دیگران محکوم به شکست است و با تحولات پرشتاب کنونی، با هرم قدرت بین المللی همخوانی ندارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 222

به "موضع گیری ایران نسبت به تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری ایران نسبت به تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید