بازسازی 53 اثر منقول فرهنگی تاریخی زنجان

به گزارش مجله وتورلد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: 53 اثر منقول فرهنگی تاریخی در سال گذشته بازسازی شد.

بازسازی 53 اثر منقول فرهنگی تاریخی زنجان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران زنجان، امیر ارجمند اضافه نمود: در سال گذشته 50 شی ء فرهنگی تاریخی موجود در مخزن و 3 مرد نمکی در ویترین های موزه بازسازی شد که 25 عدد سکه و 25 عدد سفال توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و 3 نفر از مردان نمکی با همکاری پژوهشکده حفاظت و بازسازی میراث فرهنگی، اداره کل استان و پژوهشکده حفاظت و بازسازی دانشگاه بوخوم و فرانکفورت آلمان در کارگاه بازسازی اشیای موزه ذوالفقاری بازسازی شدند.

وی توضیح داد: اقدامات انجام شده بر روی 50 شی ء فرهنگی تاریخی شامل آنالیز و مشاهدات ماکروسکوپی، آسیب شناسی اشیاء و انجام آزمایش ها اولیه برای شناسایی عوامل آسیب رسان، پاک سازی به دو روش مکانیکی و شیمیایی و تثبیت نهایی اشیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: در بهمن ماه پارسال، مردان نمکی 2، 4 و 5 به ترتیب در موزه ذوالفقاری مورد پاک سازی، رنگ سنجی و مستند نگاری نهاده شد و شناسنامه بازسازیی کامل تری برای این مرد نمکی تهیه شد.

این مسئول اظهار داشت: اشیای فرهنگی تاریخی با جنسیت های مختلف از جمله سفال، فلز، منسوجات، پوشاک و ... متعلق به گنجینه های استان ساماندهی حفاظتی شد و اطلاعات مربوط به شی ء تاریخی موجود در موزه های استان در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی تاریخی ثبت شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1580

به "بازسازی 53 اثر منقول فرهنگی تاریخی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 53 اثر منقول فرهنگی تاریخی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید