مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان برگزار گردید

به گزارش مجله وتورلد، بیست ویکمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان ظهر امروز با حضور استاندار گلستان به صورت مجازی شروع به کار کرد.

مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان برگزار گردید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، آیین افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان گلستان ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و به صورت مجازی برگزار گردید.

هادی حق شناس، استاندار گلستان ظهر امروز در مراسم افتتاح بیست ویکمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان گفت: در هر تهدیدی یک فرصت نهفته بوده و شیوع کرونا نیز فرصت برگزاری این نمایشگاه را در فضای مجازی فراهم نموده است.

حق شناس ادامه داد: اگر نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری به شکل فیزیکی و در مدت زمان محدود برگزار می شد مطمئناً با توجه به محدودیت های کرونایی، تعداد بسیار اندکی بازدیدنماینده داشت؛ ولی هم اکنون نفرات بیشتری به صورت غیرمحدود و حتی به همراه خانواده می توانند بدون خروج از منزل و تنها با چند کلیک از کلیه فضای نمایشگاه بازدید نمایند.

استاندار گلستان راه اندازی و فراهم آوردن بستر های لازم برای برگزاری نمایشگاه سال جاری به صورت مجازی برای اولین بار در استان را نیز یک دستاورد عظیم پژوهشی اعلام کرد و ادامه داد: به رغم همه مشکلاتی که کرونا در جهان به وجود آورده، اما یک فرصت خوب برای توسعه و تقویت دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بوده است؛ به طور قطع برگزاری این نمایشگاه تخصصی، بستر های دولت الکترونیک را هم تقویت می نماید.

وی با تأکید براینکه مسئله محوری می تواند گام عظیمی در فعالیت های پژوهشی باشد، گفت: ما مشکلاتی در استان داریم که باید با یاری فناوری های مختلف آن ها را رفع کنیم.

مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز در این مراسم اعلام کرد: کوشش های زیادی در روز های گذشته انجام شد که غرفه ها به شکل حقیقی طراحی گردد و بازدیدنمایندگان بتوانند به راحتی در هر غرفه به مشاهده جزئیات دستاورد های ارائه شده که در قالب فیلم، عکس و بروشور بارگزاری شده، بپردازند.

غفاری اظهار کرد: دستگاه های اجرایی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها، استارتاپ ها و واحد های فناور شرکت نماینده در این نمایشگاه آخرین دستاورد های خود را در حوزه های مختلفی از قبیل فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و دارویی، نانو تکنولوژی، انرژی، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک و هوشمندسازی به نمایش گذاشته اند.

دبیر اجرایی بیست ویکمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان اعلام کرد: علاقه مندان می توانند تا روز پنج شنبه 20 آذرماه 99 به مدت پنج روز به صورت 24 ساعته با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.GRTE.IR از غرفه های حاضر در این نمایشگاه بازدید نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در ادامه به امکان گفت وگوی برخط بین بازدیدنمایندگان با غرفه دار ها نیز اشاره نمود و گفت: این امکان فراهم شده که بازدیدنمایندگان بتوانند تا روز پایانی نمایشگاه از ساعت 10 صبح الی 13 با مسئول هر غرفه به راحتی به وسیله گفت وگوی آنلاین در بستر سایت نمایشگاه ارتباط برقرار نمایند.

دکتر غفاری همچنین خاطرنشان ساخت: دستاورد های واحد های فناور استان گلستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا نیز در این نمایشگاه به عنوان غرفه ویژه در این نمایشگاه درنظر گرفته شده است تا مردم بدانند واحد های فعال استان در حوزه کرونا چه دستاورد هایی داشته اند.

لازم به ذکر است در این آئین روسای دانشگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی استان هم به صورت مجازی حضور یافتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1393

به "مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید