محور ناصرخسرو ساماندهی می شود

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، عیسی علیزاده با اشاره به ساماندهی محور ناصرخسرو گفت: از 2 سال گذشته در محور ناصرخسرو، طراحی مبلمان شاخص شهری آغاز شده چراکه این محور از محورهای تاریخی شهر تهران است.

محور ناصرخسرو ساماندهی می شود

وی با بیان اینکه ساماندهی و مرمت عناصر مبلمانی در احیای محور ناصرخسرو مد نظر است، اضافه کرد: ساماندهی تیرهای چراغ برق، سطل های زباله، نیمکت ها و المان های مبلمانی در این طرح انجام می شود تا آرامش بصری در این محدوده برپا شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه در این محور برخی بناها تا 70 درصد هم تخریب شده اند، گفت: با شروع ساماندهی این خیابان، مبلمان این محور متناسب با این خیابان قدیمی پایتخت نوسازی می شود.

وی با تاکید بر مرمت سنگ فرش ها و کف سازی در خیابان ناصرخسرو ادامه داد: ساماندهی جداره ها، تابلو مغازه ها، کرکره مغازه ها و بناهایی که در این محور قرار گرفته است، با توجه به مستندات تهیه شده و هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران احیا می شوند.

علیزاده با بیان اینکه سال گذشته نخستین جشنواره ملی مبلمان شهری دایره خلاق برگزار شد، اضافه کرد: سال جاری نیز درصدد هستیم که بخش ویژه فراخوان جشنواره را منتشر کنیم. این جشنواره ویژه مبلمان شهری و ساماندهی عناصری است که در مبلمان های بافت تاریخی مد نظر قرار دارند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه فراخوان دومین دوره این جشنواره با رویکرد بافت تاریخ منطقه 12 ارایه شده است، گفت: تا خاتمه سال جاری آثار دوره دوم نیز به دبیرخانه ارسال می شود و از آثار برتر در اسفندماه 94 تقدیر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 855

به "محور ناصرخسرو ساماندهی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محور ناصرخسرو ساماندهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید