محروم ماندن باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی با طرح دولت

به گزارش مجله وتورلد، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با ارائه طرح حق پخش تلویزیونی به باشگاه های فوتبال، عملاً باشگاه ها را از رسیدن به حق واقعی شان محروم کرد.

محروم ماندن باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی با طرح دولت

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، با وجود تصویب قانون پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال از سوی سازمان صدا و سیما در مجلس شورای اسلامی اما این مسئله با پیچیدگی هایی روبرو است.

در حالی که سال گذشته صحبت از پرداخت حق پخش به باشگاه ها و تقسیم درآمدهای تبلیغات برنامه های ورزشی در تلویزیون به صورت 50-50 بین سازمان صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان بود اما این امر محقق نشد. وعده های برای احقاق این حق فوتبال به بودجه سال 1400 کشیده شد و با اتفاقات اتفاق افتاده به نظر می رسد باشگاه ها بازهم نتوانند به این درآمد برسند.

یک منبع مطلع در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: دولت روز گذشته در کمیسیون تلفیق لایحه ای را ارائه داد که در آن 70 درصد از درآمد حق پخش تلویزیونی سهم صدا و سیما و 30 درصد باقی مانده سهم باشگاه یا ورزش در نظر گرفته شده بود.

طبق اطلاعات این منبع مطلع، در این بین احسان قاضی زاده هاشمی و احمد راستیه با بیان اینکه این عدد شفاف نیست و این درصد باید به نفع باشگاه ها متعادل گردد، با چنین لایحه ای مخالفت می نمایند که این قضیه با عدم پذیرش سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور روبرو می گردد.

در این بین اعلام شده است که صدا و سیما باید سالیانه 300 میلیارد تومان از حق پخش تلویزیونی درآمد داشته باشد که در نوع خود جالب است. با توجه به این پیشنهاد و پافشاری دولت روی تقسیم حق پخش به شکل پیشنهادی، در واقع باشگاه ها از دریافت حق پخش واقعی خود محروم می شوند که البته باید دید چنین بودجه ای در نهایت تصویب خواهد شد یا نه.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1464

به "محروم ماندن باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی با طرح دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محروم ماندن باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی با طرح دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید