مانور دریایی مشترک ژاپن، آمریکا و فرانسه برگزار گردید

به گزارش مجله وتورلد، نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن اعلام نمود مانور مشترکی را با کشتی های نظامی آمریکا و فرانسه در آب های ساحلی کیوشو واقع در جنوب غربی ژاپن برگزار نموده است.

مانور دریایی مشترک ژاپن، آمریکا و فرانسه برگزار گردید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

از تلویزیون ژاپن، نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن روز یکشنبه در بیانیه ای اضافه کرد: کشتی تدارکاتی هامانای ژاپن، ناوشکن کرتیس ویلبر آمریکا و ناوچه پریریال فرانسه روز آدینه به طور سه جانبه انتقال ملزومات از کشتی به کشتی در دریا را تمرین نموده اند.

ژاپن و فرانسه در سال 2019 توافق تامین مایحتاج و خدمات رسانی متقابل (ACSA) را امضا کردند. این توافقنامه به نیروهای دفاعی دو کشور اجازه می دهد تا برای یکدیگر ملزوماتی از قبیل غذا، سوخت و مهمات تامین نمایند. این مانور انتقال کشتی به کشتی ملزومات در دریا، اولین اقدام از این نوع بر اساس توافق مذکور بود.

ناوچه فرانسوی که در این مانور شرکت داشت، از ماه میلادی جاری برای نظارت بر انتقالات کشتی به کشتی توسط کره شمالی راهی دریای چین شرقی شد.

بر اساس تحریم های سال 2017 میلادی سازمان ملل، خرید و فروش سوخت با کره شمالی ممنوع است. به همین مناسبت بعضی کشورهای منطقه از جمله ژاپن و کره جنوبی با همکاری کشتی ها و ناوهای کشورهای دیگر اقدام به رصد فعالیت های دریایی کره شمالی می نمایند.

هدف از مانور مشترک سه کشور آمریکا، فرانسه و ژاپن علاوه بر تامین حمایت لجستیکی، ظاهرا نمایش همکاری قوی میان این سه کشور در بحبوحه افزایش فعالیت های دریایی چین بود.

ژاپن طی روزهای گذشته چندین بار اعلام نموده بود که کشتی های چینی وارد آب های این کشور شده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1514

به "مانور دریایی مشترک ژاپن، آمریکا و فرانسه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور دریایی مشترک ژاپن، آمریکا و فرانسه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید