ماموریت مریخی چینی ها، آماده پرتاب شد

به گزارش مجله وتورلد، ماموریت کاملا بومی چین موسوم به تیان ون-1(Tianwen-1) آماده پرتاب به سمت مریخ شد.

ماموریت مریخی چینی ها، آماده پرتاب شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از اسپیس، قرار است چینی ها ماموریت تیان ون-1(Tianwen-1) را با استفاده از موشک لانگ مارچ 5(Long March 5) در اواخر ژوئیه یا اوایل اوت امسال به فضا ارسال نمایند.

تیان ون -1 یک پروژه بلندپروازانه است که شامل یک مدارگرد، یک فرودگر و یک مریخ نورد 240 کیلوگرمی به اندازه یک سبد گلف کوچک است.

مقامات چینی در خصوص این مأموریت محتاطانه و محرمانه عمل نموده اند و هنوز به طور رسمی و عمومی مکان فرود نهایی آن را روی مریخ اعلام ننموده اند، اما ابزارهای علمی تیان ون-1 حاکی از یک عملیات اکتشاف گسترده در محیط مریخ است.

مدارگرد تیان ون-1 دارای شش ابزار است که شامل دوربین با وضوح بالا، مغناطیس سنج و طیف سنج مواد معدنی است که به اعضای تیم مأموریت این امکان را می دهد که ترکیب سنگ های سطح مریخ را شناسایی نمایند.

مریخ نورد تیان ون-1 نیز دارای شش ابزار از جمله ایستگاه هواشناسی، یک ردیاب میدان مغناطیسی و یک رادار قابل نفوذ به زیر سطح مریخ است که می تواند یخ-آب های زیرسطحی را تا عمق حدود 100 متر شناسایی کند.

اگر ماموریت تیان ون-1 پیروز باشد، چین پس از اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده به عنوان سومین کشوری شناخته خواهد شد که یک فضاپیما در مریخ می نشاند و این فرود حماسی می تواند راه را برای کارهای عظیم تر در آینده نزدیک هموار کند؛ از جمله اینکه مقامات فضایی چین از تمایل خود برای اجرای یک مأموریت بازگرداندن نمونه های مریخی صحبت نموده اند که احتمالاً در اوایل سال 2030 پرتاب گردد.

لی بنجی(Li Benq) از فرماندهان ماموریت اظهار کرد، آزمایش تمام موارد فنی موشک، مریخ نورد و منطقه پرتاب تکمیل شده است.

هم اکنون موشک لانگ مارچ در محل پرتاب قرار گرفته است و چینی ها از این پروژه حمایت گسترده ای انجام داده اند.

این پرتاب از مرکز پرتاب های فضایی ونچانگ(Wenchang) انجام خواهد شد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1157

به "ماموریت مریخی چینی ها، آماده پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت مریخی چینی ها، آماده پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید