لندن میزبان نشست ائتلاف ضد داعش برای ارزیابی اقدامات آینده در سوریه و عراق

به گزارش مجله وتورلد، وزارت دفاع انگلیس گفت که قرار است ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز(پنجشنبه) نشستی را به منظور ارزیابی اقدامات آینده در سوریه و عراق برگزار کند.

لندن میزبان نشست ائتلاف ضد داعش برای ارزیابی اقدامات آینده در سوریه و عراق

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات انواع ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه کوبایی پرنسا لاتینا در این نشست وزرای دفاع ائتلاف بین المللی به رهبری مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس و به ریاست وزارت خارجه این کشور برگزار خواهد شد.

این روزنامه اضافه کرد: قرار است وزرای دفاع 14 کشور عضو ائتلاف از جمله اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و ماریا دولورس کاسپدال، وزیر دفاع اسپانیا شرکت نمایند.

به نوشته این روزنامه، محور گفتگوها در این نشست چالش های اصلی پیش روی ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه و راه های مبارزه با تروریسم است.

به همین دلیل، سفارت انگلیس در روسیه خاطرنشان کرد، مبلغی را به ارزش 2.3 میلیارد پوند (نزدیک به 3 میلیارد دلار) برای حمایت از نهادهای امداد رسانی فعال در سوریه اختصاص می دهد.

طبق اعلام سفارت انگلیس، این یاری ها به منزله واکنش لندن به بحران انسانی در سوریه است .این مبلغ به بیش از 30 سازمان بشر محبت آمیز از جمله نهاد های وابسته به سازمان ملل و نهادهای بین المللی غیر مردمی و کمیته بین المللی صلیب سرخ اختصاص داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این یاری ها برای پاسخگویی به نیازهای اساسی شهروندان سوری و پناهندگان سوری بکار گرفته خواهد شد. علاوه بر این انگلیس 46 میلیون پوند(نزدیک به 58 میلیون دلار) از صندوق ویژه ممانعت از بحران ها برای ارائه یاری ها در خاورمیانه به منظور تقویت ثبات در منطقه اختصاص داده است.

این آخرین کنفرانس اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به همراه اعضای اصلی ائتلاف ضد داعش حول محور برنامه ریزی جنگ های عراق و سوریه است؛ سوال اصلی این کنفرانس تاثیر ورود دولت جدید آمریکا بر آینده ائتلاف خواهد بود.

در این نشست ژنرال جوزف وتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا اخبار بروز و تحولات اخیر در مورد مبارزات برای بازپس گیری موصل و رقه را مطرح می نماید.

وتل به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا افسر ارشد ناظر بر کمپین ضد داعش در سوریه و عراق محسوب می گردد. مقامات دفاعی درنشست امروز لندن درباره انجام ا قدامات بیشتر برای آموزش و تجهیز نیروهای محلی عراق و سوریه از جمله پلیس و نیروهای محلی مذاکره خواهند کرد؛ نیروهایی که پس از ریشه کن شدن داعش در شهرهای موصل و رقه مسئول امنیت حفظ این دو شهر هستند.

اما پشت پرده این مذاکرات شک و تردید عمیقی در لندن، برلین و دیگر کشورهای عضو ائتلاف درباره آینده ائتلاف ضد داعش به دنبال روی کار آمدن دولت جدید آمریکا وجود دارد.

دونالدترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از رویکرد باراک اوباما برای مبارزه با گروه داعش به عنوان رویکردی ضعیف و غیر موثر انتقاد نموده و گفته است که آمریکا به صورت کورکورانه و بدون اینکه هدف واقعی آنها را بداند از گروه های ضد داعش حمایت نموده است.

از جمله سوالاتی که کارتر نمی تواند به آنها پاسخ دهد این است که آیا ترامپ حمایت از مخالفان سوری تحت حمایت آمریکا در سوریه را متوقف می نماید؟ چه کسی در حال حاضر در شهر حلب بازنده شده است؟ اگر ترامپ دست به چنین کاری بزند آیا به نیروهای تحت رهبری سوریه می پیوندد؟ این اقدامات چه تاثیری بر حمایت علنی از ائتلاف ضد داعش در آلمان و دیگر کشورها خواهد داشت.

ائتلاف ضد داعش از اقدام نظامی مستقیم علیه نیروهای اسد اجتناب نموده و در عوض بر حمایت از مخالفان سوری تمرکز نموده اند. انتظار می رود کارتر در این نشست به همتاهای خود نقش برجسته ژنرال جیمز ماتیس، جانشین احتمالی اش را تاکید کند.

کارتر پنج کنفرانس دیگر حول محور مبارزه با داعش را با شرکای ائتلافی خود برگزار نموده است. نشست امروز لندن نخستین نشستی است که ژنرال عثمان الغانمی ، رئیس ارتش عراق در آن حضور دارد. دیگر کشورهای حاضر در این نشست شامل استرالیا، نیوزیلند، بلژیک، هلند، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، نروژ، اسپانیا و ترکیه هستند.

مقامات در این نشست گزارشی را از جانب ژنرال جوزف استرمن، معاون فرمانده فرماندهی عملیات ویژه آمریکا درخصوص تلاشهای واشنگتن برای مختل کردن برنامه های داعش برای رهبری، حمایت و حملات در خارج از عراق و سوریه دریافت خواهند کرد.

کارتر در طول این سفر برون مرزی دوهفته ای در هر کشوری که توقف کرد با نیروهای آمریکایی ملاقات نموده و به آنها اطمینان داد که کمپین مقابله با داعش طبق برنامه در جریان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 828

به "لندن میزبان نشست ائتلاف ضد داعش برای ارزیابی اقدامات آینده در سوریه و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن میزبان نشست ائتلاف ضد داعش برای ارزیابی اقدامات آینده در سوریه و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید