فعالیت 13 کارگاه روستایی فراوری کننده ماسک در مشهد

به گزارش مجله وتورلد، ویروس فراگیر کرونا باعث شد تا کارگاه های فراوری پوشاک با هدف مقابله با این ویروس، اقدام به فراوری ماسک بهداشتی نمایند.

فعالیت 13 کارگاه روستایی فراوری کننده ماسک در مشهد

به گزارش از ، علی آبیلی مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: این کارگاه ها پیشتر در چارچوب ساماندهی فعالیت فراوریی بانوان، بر اساس انعقاد تفاهمنامه ای با استانداری خراسان رضوی با دریافت 50 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید در حوزه فراوری پوشاک فعال شده بودند.

او اضافه کرد: 13 کارگاه مورد اشاره از اسفند پارسال فعالیت خود را شروع کردند و 42 نفر در این مراکز مشغول کار شده و با توجه به سفارشات پزشکی و بهداشتی در حال فراوری ماسک هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی به پرداخت 11 میلیارد ریال تسهیلات دیگر از محل سرمایه در گردش یک ماه گذشته به همین کارگاه ها اشاره نمود و ادامه داد: طی دوران اوج شیوع بیماری ویروسی همه گیر کرونا کارگاه های روستایی فراوریی پوشاک در بخش مرکزی شهر مشهد روزانه تا 50 هزار عدد ماسک بهداشتی نیز فراوری نموده اند.

آبیلی بیان نمود: شرکت های تعاونی مرتبط با فراوری ماسک و تجهیزات جانبی مقابله با کرونا در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند و در این راستا مکاتباتی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام شده تا شرکت هایی که توانایی انجام این کار را دارند به این صندوق معرفی شوند.

او توضیح داد: تا به امروز پنج شرکت تعاونی برای فعالیت در این عرصه اعلام آمادگی نموده اند و در حال تکمیل پرونده هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی تاکید نمود: پیرو بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بخشنامه داخلی صندوق امید، از زمان شیوع بیماری ویروسی همه گیر کرونا وصول اقساط پرداخت شده به گیرندگان وام از این صندوق تا سرانجام خرداد ماه جاری پیگیری نخواهد شد.

صندوق کارآفرینی امید نهاد اقتصادی تخصصی و حمایتی است که در زمینه تامین اقتصادی و حمایت از کسب و کار های خُرد فعالیت می نماید.

ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجمیع سپرده های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمند سازی آنان و یاری برای ایجاد کسب وکار های خُرد کم سرمایه با موضوع فعالیتت های کارآفرینانه و احتیاج های منطقه ای است.

/ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1096

به "فعالیت 13 کارگاه روستایی فراوری کننده ماسک در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 13 کارگاه روستایی فراوری کننده ماسک در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید