فرمانده آمریکایی: ایالات متحده و کانادا باید دفاع موشکی علیه روسیه را ارتقا دهند

به گزارش مجله وتورلد، فرمانده یک آژانس آمریکایی که مسئول رهگیری حملات راهبردی به خاک آمریکا است، خواهان ارتقای سامانه های دفاع موشکی آمریکا و کانادا در برابر تهدید نظامی روسیه شده است.

فرمانده آمریکایی: ایالات متحده و کانادا باید دفاع موشکی علیه روسیه را ارتقا دهند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ترنس اوشانسی فرمانده آمریکایی آژانس دفاع هوافضای آمریکای شمالی در مصاحبه با گلوبال نیوز گفت: ایالات متحده و کانادا باید فورا سامانه های دفاع موشکی خود را برای مقابله و رویارویی با فعالیت های نظامی روسیه، ارتقا دهند.

وی در ادامه اضافه نمود: روسیه گشت های هوایی جنگنده های خود را پس از 30 سال توقف، بار دیگر در منطقه قطب شمال از سرگرفته است. روسیه همچنین پروازهای عادی و منظم بمب افکن های راهبردی خود در نزدیکی مرزهای آمریکا و کانادا را شروع نموده است.

این ژنرال آمریکایی گفت: ما این نوع از افزایش تهدیدات نظامی و سیستماتیک از سوی روسیه را از زمان جنگ سرد تاکنون مشاهده ننموده ایم. باید به این واقعیت اذعان کنیم که دشمنان ما در حال حاضر شهروندان و زندگی و منافع ملی را در معرض خطر قرار داده اند.

آمریکا و کانادا در شرایط فعلی در حال مذاکره درباره ارتقای سامانه های دفاع موشکی و راهبردی خود هستند.

گلوبال نیوز نوشت: گرچه مذاکرات آمریکا و کانادا پیشرفت واقعی داشته ولی هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای ارتقای سامانه های دفاع موشکی معین نشده است.

این ژنرال آمریکایی گفت: ما بر این باوریم که دفاع از کشورمان هم ضروری و هم مهم است. ما باید به دنبال ارتقای قدرت دفاعی باشیم و باید همراه با کانادا به این هدف دست پیدا کنیم.

هرگونه ارتقای سامانه های دفاع موشکی موسوم به نورد مستلزم موافقت کانادا برای مشارکت در برنامه سپر دفاع موشکی است. این مساله مستلزم آن است که کانادا سکوهای پرتاب موشک را در خاک خود مستقر کند. این اقدام موجب خواهد شد تا کانادا نیز یک هدف بالقوه برای حملات راهبردی باشد.

هم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و هم پنتاگون خواهان استقرار حسگرهایی در فضا شده اند تا قابلیت رهگیری موشک های دشمن را ارتقا دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 244

به "فرمانده آمریکایی: ایالات متحده و کانادا باید دفاع موشکی علیه روسیه را ارتقا دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده آمریکایی: ایالات متحده و کانادا باید دفاع موشکی علیه روسیه را ارتقا دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید