فراخوان رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر منتشر شد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، به دنبال مبادله تفاهم نامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، فراخوان شناسایی، ساماندهی و رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مرکز داده منتشر شد.

فراخوان رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر منتشر شد

سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به اهمیت و نقش حیاتی مراکز داده به عنوان صنعت مادر و استراتژیک در فضای مجازی و لزوم توسعه ارائه خدمات کاربردی در کشور و به منظور ایجاد انگیزه با رویکرد حمایت و ارزشگذاری در چارچوب رقابت در ارتقای فناوری، مزیت در افزایش کیفیت، انطباق با تقاضای بازار و ایجاد توازن مطلوب و نیز بر اساس الزامات اسناد بالادستی و اهداف و تکالیف قانونی و همچنین به استناد مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و صیانت از حقوق ارائه دهندگان و استفاده نمایندگان از خدمات مراکز داده، این فراخوان را منتشر نموده است.

شناسایی، ساماندهی و رتبه بندی مراکز داده بخش غیردولتی (خصوصی و تعاونی) توسط سازمان فناوری اطلاعات به عنوان مجری مصوبه شماره 247 مورخ 95/09/07 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صورت می گیرد.

تمامی کلیه ایجادنمایندگان و ارائه نمایندگان انواع خدمات مرکز داده و همچنین مراکز داده سیار برای آگاهی از نحوه صدور مجوز فعالیت در قالب گواهی رتبه بندی می توانند به درگاه سازمان فناوری اطلاعات ایران مراجعه و اسناد فراخوان را دریافت نمایند.

اشخاصی که نسبت به استقرار فیزیکی مرکز داده اقدام نموده اند مشمول دریافت گواهینامه می شوند و اشخاصی که با استفاده از این مراکز، نسبت به ارائه خدماتی نظیر میزبانی مبتنی بر ابر یا IaaS، ترکیب خدمات هم مکانی با خدمات میزبانی، مرکز داده مجازی و مانند آن می پردازند، نیازی به اخذ گواهینامه ندارند.

سازمان فناوری اطلاعات ایران پس از دریافت اطلاعات و مستندات و صحت سنجی مدارک واصله و احراز شرایط ارزیابی و انجام ممیزی، به مراکز داده واجد شرایطی که حداقل امتیاز یکی از رتبه ها را کسب نمایند، مجوز فعالیت غیرانحصاری مبتنی بر گواهینامه معین رتبه مرکز داده اعطاء خواهد نمود.

تبعات و عواقب هرگونه مسئولیت عدم شرکت در فراخوان و عدم درج مشخصات در سامانه مربوط مستقیماً به عهده مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره ارائه دهنده خدمات مرکز داده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 754

به "فراخوان رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید