علی طیبی از شهر و عدالت می گوید

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، نشست شهر و عدالت چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399؛ ساعت 14 با حضور علی طیبی (عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن، و شهرسازی؛ دکتری برنامه ریزی شهری و سیاست گذاری عمومی از دانشگاه تگزاس (آرلینگتون) برگزار می گردد.

علی طیبی از شهر و عدالت می گوید

مباحث نظری و مبارزات سیاسی بر سر مفهوم و آرمان عدالت قدمتی به درازای تاریخ اندیشه و جامعه دارد. جایی که بیش از همه این دو ساحت در ظاهر گسسته و موازی به هم پیوند می خورد شهر است که به دلیل تمرکز کار، سکونت، و سرمایه بستر لازم برای عینیت بخشی به مباحث نظری را فراهم می آورد.

یکی از افرادی که بیش و پیش از همه به اهمیت شهر در مفهوم عدالت پرداخت هنری لوفور، اندیشمند و مبارز فرانسوی است. هرچند در بعد فلسفی شخصیت لوفور و نقش وی در

شهر و عدالت

افزودن بعد فضا به مباحث فلسفی پیرامون مفهوم عدالت بسیار پرداخته شده است، ولی به بعد سیاسی شخصیت که به او این امکان را داده تا پیوندی بین مباحث نظری و مبارزات سیاسی برقرار کند کمتر پرداخته شده است.

عدم شناخت این دو بعد شخصیت لوفور در کنار هم منجر به مناقشات نظری بسیار در برداشت از مفهوم حق بر شهر به عنوان مهمترین یادگار زندگی فکری و سیاسی وی شده است. از این رو در این ارایه سعی می گردد، با در نظر دریافت هر دو بعد فلسفی و سیاسی شخصیت لوفور و با نگاهی به پیشینه مباحث نظری پیرامون عدالت و سبقه مبارزات سیاسی ناشی از بی عدالتی در شهر به تبیین مفهوم حق بر شهر و در نتیجه مفهوم عدالت در شهر پرداخته گردد.

برای شرکت در این سخنرانی، در زمان جلسه وارد لینک زیر شده و گزینه مهمان را انتخاب کنید: https://b2n.ir/philsci-lecture

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 994

به "علی طیبی از شهر و عدالت می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی طیبی از شهر و عدالت می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید