عجیب اما واقعی؛ گردو خاک شدید در دو استان شمالی

به گزارش مجله وتورلد، امروز دو استان شمالی کشور با پدیده کم سابقه ریزگرده ها روبه رو شد. استان ها گلستان و مازندران با وزش شدید باد شاهد گردو خاک بی سابقه بودند.

عجیب اما واقعی؛ گردو خاک شدید در دو استان شمالی

امان محمد کمالی مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: از صبح امروز با وزش باد شدید، شاهد پدیده گردوخاک در نواحی غربی و شرقی استان هستیم که سبب شده شعاع دید کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: شهرستان های بندرترکمن، بندرگز و گرگان و بخش هایی از نواحی شمالی دچار پدیده گرد و خاک شده که منبع آن از صحرای ترکمنستان است.

وی بیان نمود: با توجه افزایش غلظت آلاینده ها و گردوخاک، شهروندان به ویژه افراد دارای بیماری تنفسی و قلبی و بعلاوه بچه ها و سالمندان از ترددهای غیرضروری پرهیز نمایند.

کمالی ادامه داد: از عصر امروز شاهد بارش باران در نواحی مذکور خواهیم بود که این امر سبب کاهش غلظت آلاینده ها خواهد شد.

بعلاوه سیدابراهیم تاکامی کارشناس هواشناسی استان مازندران با اشاره به منشا این آلودگی و وجود ریزگردها در ترکمنستان، گفت: ورود ریزگردها به مازندران باعث کاهش دید افقی 500 تا 600 متر در شهرهای گلوگاه، بهشهر و دشت نظیر شده است.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری های در چند روز آینده در استان، پیش بینی کرد که در ساعات بعدازظهر امروز با افزایش ابرناکی آسمان و بارش متناوب باران، ریزگردها فروکش و این آلودگی جوی نیز تا حد زیادی از بین برود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما، وزش باد و در برخی ساعات با رگبار باران و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در منطقه ها ساحلی و جلگه ای بین 27 تا 32 درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2315

به "عجیب اما واقعی؛ گردو خاک شدید در دو استان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب اما واقعی؛ گردو خاک شدید در دو استان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید