ضرورت اصلاح فرایند جذب نیروی انسانی در دانشگاه تهران

به گزارش مجله وتورلد، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران برگزار گشت.

ضرورت اصلاح فرایند جذب نیروی انسانی در دانشگاه تهران

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مراسم تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات محمدرضا حاتمی، مدیرکل سابق منابع انسانی دانشگاه تهران و معارفه روح الله نصرتی، مدیرکل جدید منابع انسانی دانشگاه، صبح امروز دوشنبه 30 تیرماه، با حضور سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه، علی مقاری، معاون طرح و برنامه دانشگاه و جمعی از مدیران، مسئولان و کارشناسان دانشگاه تهران برگزار گشت.

یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه، در این جلسه با اشاره به برگزاری محدود جلسه به علت شیوع ویروس کرونا، از زحمات و خدمات حاتمی در زمان تصدی مسئولیت تقدیر و تشکر کرد.

یزدانی با اشاره به تلاش های حاتمی در خصوص پیگیری مسائل کلیدی در حوزه نیروی انسانی از جمله حل مسائل بازنشستگان، سوابق کارکنان، پایه های اعضای هیأت علمی، ارتقای کارکنان و احکام و پایه های کارکنان قراردادی، ایشان را از مدیران خدوم دانشگاه برشمرد که تلاش شایسته ای در دوره مسئولیت خود داشته است.

معاون اداری و مالی دانشگاه، با تاکید بر ضرورت اصلاح فرایند جذب نیروی انسانی در دانشگاه، گفت: ما در زمینه نیروی انسانی استراتژی خاصی داریم و آن هم جذب نیروی انسانی متخصص است. نیروی انسانی متخصص، هم راندمان کار را بالا می برد و هم از معضلات سازمان می کاهد.

یزدانی، ضمن اشاره بر ضرورت ارتقای بحث آموزش کارکنان، این حوزه را بسیار مهم شمرد و نقش آن را در از بین بردن روحیه مدرک گرایی در بین کارکنان، بسیار حیاتی دانست و اظهار امیدواری کرد این بخش در دوره مسئولیت آقای نصرتی بیش از قبل ارتقا یابد.

معاون اداری و مالی دانشگاه، در پایان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم هیچ حقی از کارکنان ضایع شود، برقراری عدالت مالی، کاری، سازمانی، ساختاری و جایگاهی را از ضرورت های قابل توجه در حوزه منابع انسانی دانست که باید در دوره جدید محل توجه جدی باشد. چون رضایت کارکنان از شرایط، بر همه شئون کاری سازمان و حتی برخورد آنها با ارباب رجوع هم اثر می گذارد.

معاون اداری و مالی دانشگاه در پایان از نصرتی به خاطر پذیرش این مسئولیت تشکر و برای ایشان آرزوی پیروزیت نمود.

در این جلسه، محمدرضا حاتمی گزارشی از شش سال فعالیت خود در حوزه منابع انسانی ارائه نمود. حاتمی در این گزارش، کار حوزه منابع انسانی را مسئولیتی سخت و پرمسأله توصیف کرد و ضمن برشمردن رئوس فعالیت های مهم این اداره کل در دوره مسئولیت خود، گفت: آنچه در این حوزه، با وجود محدودیت قوانین و محدودیت های اداری و مالی دانشگاه اجرا شده، مجموعه کارهایی است که شدنی بوده است و اگر کاری باقی مانده، محدودیت ها ما را از انجام آن بازداشته است.

حاتمی از اعتماد و کمک مدیران عالی دانشگاه در طول دوران مسئولیت نیز تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود که اداره کل منابع انسانی، با توجه به تجارب گذشته و ایده های نو، پیروز تر از گذشته عمل نموده و به تحقق اهداف دانشگاه کمک نماید.

روح الله نصرتی، مدیرکل منابع انسانی دانشگاه نیز، در سخنانی ضمن اشاره به هدف ها، اولویت ها و ضرورت های منابع انسانی سازمانی گفت: مدیریت منابع انسانی، در واقع مدیریت سرمایه انسانی است و نیروی انسانی سرمایه ارزشمند هر سازمان است.

ایشان ضمن بر شمردن اهمیت و جایگاه هر سه رکن دانشگاه، یعنی دانشجو، استاد و کارمند، اظهار امیدواری کرد با همفکری همه بخش ها، بتوان دانشگاه را به سمت رسیدن به اهداف آن بهتر حرکت داد.

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه، استفاده از ایده های کارکنان را یکی از مهم ترین راه های بهبود شرایط کار دانشگاه دانست که نقش مهمی نیز در بهینه سازی گردش کار در سازمان دارد و اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و اعلام نظر همه همکاران و استفاده از خرد جمعی، بتوان این حوزه را بیش از پیش ارتقا داد.

در پایان این مراسم، احکام صادرشده از سوی رئیس دانشگاه، برای انتصاب و تقدیر از مدیران کل جدید و سابق منابع انسانی قرائت شد و لوح های تقدیر و هدایایی نیز از سوی بخش های مختلف، به محمد رضا حاتمی تقدیم شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1161

به "ضرورت اصلاح فرایند جذب نیروی انسانی در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اصلاح فرایند جذب نیروی انسانی در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید