ضرورت ارتقاء روابط تجاری خراسان رضوی با قرقیزستان

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت : ارتقاء روابط تجاری با کشور قرقیزستان در دستور کار کارگروه توسعه صادرات استان قرار گرفته است.

ضرورت ارتقاء روابط تجاری خراسان رضوی با قرقیزستان

محمد علی امیر فخریان در حاشیه جلسه توسعه تجارت با کشور قرقیزستان که در دفتر معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با حضور ویدیو کنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان برگزار گشت اظهار کرد: با توجه به رویکردهای دولت تازه قرقیزستان در استفاده از راستا ترانزیتی ازبکستان، ترکمنستان و بندرعباس جهت انتقال کالا و استقبال دولتمردان قرقیزستان به توسعه روابط اقتصادی، می توان گفت فصل تازهی در مناسبات میان دو کشور به وجود آمده است.

وی افزود: با استفاده به هنگام از ظرفیت ایجاد شده عضویت کشور درپیمان شانگهای می شود به نفع تجارت خارجی استان استفاده کرد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی شرح داد: در جلسه توسعه تجارت با کشور قرقیزستان بر موضوع برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در این کشور، اعزام و پذیرش هیات های اقتصادی تاکید شد و مقرر شد تشکل های حوزه تجارت استان به گونه ای برنامه ریزی نمایند که هدف گذاری صادرات برای قرقیزستان به صورت کامل نسبت به سال قبل محقق شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی، وی بررسی فرصت های سرمایه گذاری میان دو کشور، تقویت کریدور کتای ، استفاده از فرصت توریست درمانی استان و ایجاد مرکز تجاری ایران در بیشکک را از دیگر تصمیمات این جلسه دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1931

به "ضرورت ارتقاء روابط تجاری خراسان رضوی با قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ارتقاء روابط تجاری خراسان رضوی با قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید