سفیر ترکیه در تهران با سیل زدگان ایران ابراز همدردی کرد

به گزارش مجله وتورلد، تهران - خبرنگاران - سفیر ترکیه در تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده های سیل زده در مناطق مختلف ایران درباره کمک های کشورش در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

سفیر ترکیه در تهران با سیل زدگان ایران ابراز همدردی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی در روز پنجشنبه، دریا اؤرس سفیر ترکیه در تهران با انتشار ویدئویی ضمن ابراز همدردی با خانواده های سیل زده در مناطق مختلف ایران گفت: در روزهای اول این فاجعه، سفارت ترکیه در تهران به نمایندگی از دولت ما برای یاری رسانی به برادران سیل زده ایران آمادگی خود برای یاری به آنان را گفت.

وی گفت: پس از اینکه ابعاد گسترده سیل تعیین شد، هلال احمر ترکیه وارد عمل شد و 5 تریلی حامل یاری را همراه با یک گروه هفت نفره برای سیل زدگان ارسال کرد.

هلال احمر ترکیه پس از یک سفر چهار روزه یاری های اولیه خود را به استان گلستان در شمال ایران رساند. ایران کشوری قدرتمند است و ما این یاری ها را برای ابراز همدردی و التیام آلام سیل زدگان انجام دادیم.

سفیر ترکیه گفت: یاری رسانی و همدردی را وظیفه انسانی و دینی خود می دانیم. یاری نیازمندان و دردمندان در فرهنگ آناتولی وجود دارد. به همین دلیل این یاری ها را بدون هیچ گونه تبعیض نژادی، مذهبی و قومی به سیل زدگان رساندیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز در روز 19 فروردین گفت که یاری های انسان محبت آمیز و امدادی هلال احمر کشور همسایه ترکیه در روستای تازه آباد چن سبلی شهرستان آق قلا در شمال این استان بین سیل زدگان توزیع شد.

محمدعلی هروی گفت: اقلام وارده پس از تفکیک و دسته بندی بین اهالی سیل زده این روستا تقسیم و چگونگی توزیع آن نیز به صورت ارتباط زنده تصویری به سازمان امداد و نجات کشور گزارش شد.

به گفته وی، این یاری ها شامل 20 دستگاه چادر امدادی، 110 تخته پتو، 20 سرویس ظروف و 20 ست لوازم بهداشتی، 40 تخته موکت و 20 بسته غذایی بود.

به گزارش خبرنگاران، همچنین جمعیت هلال احمر روز گذشته در اطلاعیه ای گفت که پس از وقوع سیل گسترده در کشور برخی نهادهای بین المللی و جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر سایر کشورها همدردی خود با مردم ایران و آمادگی برای همکاری در زمینه امدادرسانی یا ارسال یاری های نقدی و غیر نقدی را گفتند.

بر اساس این اطلاعیه، صلیب سرخ آلمان، جمعیت هلال احمر ترکیه و جمعیت هلال احمر کویت از جمله مجموعه هایی بودند که یاری های غیر نقدی برای سیل زدگان ارسال کردند که توسط جمعیت هلال احمر دریافت و برخی از آنها نیز تاکنون در میان سیل زدگان توزیع شده است.

خاورم**9489**1663**

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 184

به "سفیر ترکیه در تهران با سیل زدگان ایران ابراز همدردی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه در تهران با سیل زدگان ایران ابراز همدردی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید