سفارت عربستان در قطر طی روزهای آینده بازگشایی می گردد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود ملاقات و تبادل نظر کرد. دو طرف پس از سرانجام این ملاقات در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

سفارت عربستان در قطر طی روزهای آینده بازگشایی می گردد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این نشست مطبوعاتی به آخرین تحولات پس از مصالحه با قطر اشاره نمود و گفت: طی روزهای آینده سفارت عربستان در قطر و نیز سفارت دوحه در ریاض بازگشایی خواهد شد.

وزیر خارجه سعودی در ادامه یادآور شد: روابط دیپلماتیک با قطر به روال عادی خود بازگردانده خواهد شد. وزیر خارجه اردن نیز در نشست مطبوعاتی با همتای سعودی اش از مصالحه میان ریاض و دوحه استقبال کرد.

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در حالی چندی پیش به اتمام رسید که سران عربستان سعودی و قطر توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف گفتند که پروازهای دوجانبه به زودی ازسرگرفته خواهد شد. خطوط هواپیمایی قطر گفت که پروازهای خود به عربستان را طی هفته جاری از سر می گیرد.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان آشتی اجباری با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه های وابسته به سعودی ها و در رأس آنها شبکه های العربیه و الحدث تمام کوشش خود را به کار بسته اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد عظیم برای ریاض یاد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1413

به "سفارت عربستان در قطر طی روزهای آینده بازگشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت عربستان در قطر طی روزهای آینده بازگشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید