ساعت مچی که برای استاد بزرگ شطرنج هندی درد سرساز شد!

به گزارش مجله وتورلد، استاد بزرگ شطرنج هند به دلیل داشتن ساعت آنالوگ، باخت!

ساعت مچی که برای استاد بزرگ شطرنج هندی درد سرساز شد!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، استاد بزرگ هندی باسکاران ادیبان در چهلمین مسابقات آزاد بین المللی شرکت نموده است. در دور سوم مسابقات اتفاقی جالب رخ داد، مسئولان مسابقات تصمیم گرفتند که او را به دلیل داشتن یک ساعت آنالوگ بازنده اعلام نمایند.

مسئولان مسابقات، ساعت این شطرنج باز را که یک ساعت آنالوگ و معمولی بود از او ضبط نموده و برای او یک باخت ثبت کردند. البته تیم او به لطف برد دیگر بازیکنانش، باز هم در این مسابقه پیروز شد. مقررات FIDE (فدراسیون جهانی شطرنج) به گونه ای است که در رقابت های شطرنج اجازه حضور دستگاه های الکترونیکی در جریان مسابقات داده نمی گردد اما در رویدادهای ملی در هند ، همراه داشتن انواع ساعت چه آنالوگ و چه دیجیتال ممنوع است!

این مسابقات در حال حاضر در احمدآباد ، بزرگترین شهر ایالت هند در حال برگزاری است. ادیبان 27 ساله غافل از قوانین سختگیرانه در کشورش ساعت آنالوگ خود را دست می نماید و پس از 9حرکت ، کریشنا (حریف روبه روی او) وجود ساعت را متوجه شده و به داور اطلاع می دهد. نتیجه این می گردد که این شطرنج باز هندی فقط به دلیل داشتن ساعت آنالوگ بازی را می بازد.

به منظور جلوگیری از تقلب، قوانین فدراسیون جهانی شطرنج به گونه ای است که بازیکنان در هنگام رقابت نمی توانند از تلفن های هوشمند ، ساعت هوشمند یا هر وسیله الکترونیکی دیگری استفاده نمایند.

در بعضی از مسابقات رسمی مانند جام های جهانی و المپیادها، یک قانون سختگیرانه تر اعمال شده است. به عنوان مثال ممنوعیت در استفاده از انواع ساعت ها و قلم ها. اما تقریباً در هر مسابقه دیگری داشتن ساعت آنالوگ مسئله ای را به وجود نمی آورد اما در هندوستان اینگونه نیست!

ادیبان وقتی حریفش مدعی پیروزی بود بسیار متعجب شد. وی گفت: من به تازگی از مسابقات جبل الطارق برگشتم و در کل مسابقات، همین ساعت را در دست داشتم!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 834

به "ساعت مچی که برای استاد بزرگ شطرنج هندی درد سرساز شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت مچی که برای استاد بزرگ شطرنج هندی درد سرساز شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید