ایران از منطقه خاورمیانه حذف شد!

به گزارش مجله وتورلد، نام ایران درجدول کشورهای عضو سازمان گردشگری جهانی، با اطلاعات نادرست و درجایگاه نادرست از منطقه خاورمیانه حذف و در شمار کشورهای جنوب آسیا ثبت شده است.

ایران از منطقه خاورمیانه حذف شد!

در روزهایی که مقامات گردشگری ایران خبر از شروع تلاشی نو برای فعال کردن ایران در چارچوب برنامه های جهانی از جمله برجسته تر کردن جایگاه ایران در جدول فعالیت های سازمان توریسم جهانی می دهند، با این حال هنوز هم به روال سال های گذشته ایران نه تنها درجدول فعالیت های جهانی حضور کم رنگ و تقریبا بی رنگی دارد، بلکه حتی نام ایران درسایت رسمی این سازمان مهجور مانده و با اطلاعات نادرست ودرجایگاه نادرست قرار گرفته است.

نام و منطقه ایران ذکر شده در جدول کشورهای عضو در سازمان جهانی گردشگری

شایان توجه است که در لیست اصلی نام کشورهای عضو سازمان توریسم جهانی، که در دو جدول جداگانه ارائه شده، اولا نام ایران در شمار کشورهای آسیای جنوبی هم ردیف با هند و بنگلادش و اندونزی و... ثبت شده و دوما درصفحه مربوط به اعضا و کشورهای منطقه خاورمیانه نیز هیچ نامی از ایران به عنوان یک کشور واقع در این منطقه ثبت نشده است.

جدول کشورهای خاورمیانه در وب سایت سازمان جهانی گردشگری

پیش از این نیز موارد مشابهی از درج اطلاعات و تصویرهای نادرست در معرفی یکی از آثار ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو در صفحات رسمی این سازمان، اتفاق افتاده بود. این مورد با تذکر خبرگزاری CHN اصلاح شد.

بدیهی است که ارائه اطلاعات صحیح درباره ایران، درصفحات و پایگاه های اطلاع رسانی وابسته به موسسات و سازمان های جهانی چون یونسکو و یا سازمان گردشگری جهانی، نقش بسیار مهمی درمعرفی کشور و جاذبه های فرهنگی و گردشگری آن دارد.

درچنین شرایطی ارائه اطلاعات نادرست آن هم در ابتدایی ترین موارد، نشان از کمی تحرک نمایندگان ایران در این سازمان و نبود حضور فعال ایران ومقامات فرهنگی ایران در سازمان های مهم جهانی درسطح سازمان گردشگری جهانی است.

میراث فرهنگی

منبع: دالاهو
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2214

به "ایران از منطقه خاورمیانه حذف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از منطقه خاورمیانه حذف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید