رای دادگاه ایتالیایی علیه قدیمی ترین کتابخانه الکترونیک دنیا

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از تورنت فریک، وب سایت پروژه گوتنبرگ قدیمی ترین کتابخانه دیجیتال دنیا در کشور ایتالیا به خاطر مسائل حفظ حق نشر یا همان حقوق مولفین و نویسندگان مسدود شد. دادگاهی در شهر رم این حکم را صادر نموده است. دادگاه رم ضمن صدور رای خود این سایت را سارق ادبی معرفی نموده است.

رای دادگاه ایتالیایی علیه قدیمی ترین کتابخانه الکترونیک دنیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان تکنولوژی در واکنش به این اقدام می گویند: پروژه گوتنبرگ در حقیقت کوشش برای دیجیتالی کردن آثار ادبی فرهنگی و تشویق فراوری و توزیع کتاب های دیجیتالی است.

این پروژه در سال 1971 از طریق مایکل اس.هارت تاسیس شد و قدیمی ترین کتابخانهٔ دیجیتال در دنیا محسوب می گردد. در وب سایت پروژه گوتنبرگ گنجینهٔ منحصر به فردی از کتاب های الکترونیک به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار داده شده است. طبق آخرین آمارهای این سایت حدود 62هزار عنوان کتاب الکترونیک در این سایت وجود دارد.

سیاست کلی مسئولان این پروژه دیجیتالی کردن کتاب هایی است که در سایت های عمومی عرضه می گردد و به عبارتی متعلق به شخص حقیقی یا حقوقی نیست. در بین سایت های مسدود شده دادگاه ایتالیایی 28 سایت کتابخانه ای نیز دیده می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1054

به "رای دادگاه ایتالیایی علیه قدیمی ترین کتابخانه الکترونیک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای دادگاه ایتالیایی علیه قدیمی ترین کتابخانه الکترونیک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید