در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ توضیحات سرپرست وزارت بهداشت درباره فرار مالیاتی پزشکان در بخش دولتی و خصوصی

به گزارش مجله وتورلد، سرپرست وزارت بهداشت درباره موضوع فرار مالیاتی پزشکان و کسر مالیات از درآمد در بیمارستان های دولتی و واریز آن به خزانه شرح داد.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ توضیحات سرپرست وزارت بهداشت درباره فرار مالیاتی پزشکان در بخش دولتی و خصوصی

به گزارش خبرنگار ، چند روزی است در رسانه ها بحث فرار مالیاتی پزشکان به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده است و بعضی اظهارنظرها می کردند که به کارانه های پزشکان به ویژه در بیمارستان های دولتی مالیات تعقل نمی گیرد و در این بین جامعه پزشکی اذعان داشتند که در بیمارستان ها مالیات از درآمد ما کسر می گردد اما به نظر می رسد که این مالیات به خزانه واریز نمی گردد.

سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت در خصوص موضوع فرار مالیاتی پزشکان و کسر مالیات از از درآمد در بیمارستان های دولتی و واریز آن به خزانه در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: از همکارانم خواسته ام به من گزارش بدهند مالیاتی که در بخش دولتی از عملکرد پزشک کسر می گردد چقدر آن را به خزانه واریز نموده اند و امیدوارم که تمام مالیات کسر شده از درآمد پزشکان به خزانه واریز شده باشد.

وی درباره موضوع فرار مالیاتی پزشکان در بخش دولتی و کسر مالیات از کارانه پزشکان گفت: مالیات پزشکان در بخش دولتی به روز کسر می گردد و احتمال اینکه پزشکان در بخش دولتی فرار مالیاتی داشته باشند نزدیک به صفر است.

نمکی گفت: من به دلیل آن که تازه به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب شدند از جزئیات به طور دقیق آگاه نیستم و همکارانم درخواست نموده ام تا گزارش کاملی را در زمینه مالیات پزشکان و واریز آن به خزانه به من اعلام نمایند.

فرار مالیاتی پزشکان در بخش خصوصی

سرپرست وزارت بهداشت اظهار کرد: در زمینه فرار مالیاتی پزشکان در بخش خصوصی اعتقاد ما این است که عده معدودی از پزشکان مانند همه اصناف ممکن است فرار مالیاتی داشته باشند و این موضوع مشمول همه نمی گردد و تنها ممکن است شمار معدودی از پزشکان فرار مالیاتی داشته باشند.

نمکی توضیح داد: ما پزشکان شریفی داریم که حتی ویزیت خود را دریافت نمی نمایند و دلیلی ندارد که همکاران شریف و خالص ما در جامعه پزشکی را به دلیل قانون گریزی شماری بدنام کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت اظهار کرد: ما به دنبال راهکارهایی با سازمان نظام پزشکی، انجمن های علمی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هستیم تا از فرار مالیاتی در روزهای سخت آینده جلوگیری کنیم زیرا مالیات به عنوان یک منبع درآمد دولت محسوب می گردد و به همین دلیل کوشش می کنیم فرار مالیاتی را به حداقل برسانیم، از طرفی به گونه ای تصمیم گیری کنیم که حرمت جامعه پزشکی شکسته نگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 140

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ توضیحات سرپرست وزارت بهداشت درباره فرار مالیاتی پزشکان در بخش دولتی و خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ توضیحات سرپرست وزارت بهداشت درباره فرار مالیاتی پزشکان در بخش دولتی و خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید