درخواست محیط زیست خوزستان از شهرداری اهواز برای توجه به شرایط پسماند

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مدیریت پسماند شهر اهواز در مرحله جمع آوری تا مرحله دفع به علت عدم توجه، تا به حال با چالش هایی روبه رو بوده است و باید به مدیریت پسماند توجه گردد.

درخواست محیط زیست خوزستان از شهرداری اهواز برای توجه به شرایط پسماند

محمدجواد اشرفی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خوزستان که امروز (8 آبان ماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با گلایه مندی از حضور نیافتن شهردار اهواز در این کارگروه اظهار کرد: امیدواریم عدم حضور شهردار در جلسه نشان از کم توجهی وی نسبت به موضوع پسماند شهر اهواز نباشد.

به گزارش خبرنگاران، وی یکی از چالش های اساسی کنونی شهر اهواز را مدیریت پسماند دانست و اضافه نمود: چند روز پیش رئیس سازمان بازرسی کل کشور از منطقه کریت کمپ بازدید و مطرح کرد که شرایط بو و دود ناشی از سوزاندن سایت صفیره بسیار اسفناک است و بسیار جای سوال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: امیدوار بودیم که شهردار تازه در این جلسه حضور پیدا کند و در مورد برنامه های خود برای مدیریت پسماند شهر اهواز گزارشی ارائه دهد.

اشرفی بیان نمود: مدیریت پسماند شهر اهواز در مرحله جمع آوری تا مرحله دفع به علت عدم توجه، تا به حال با چالش هایی روبه رو بوده است و باید به مدیریت پسماند توجه گردد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر مدیریت پسماند گفت: اقدامات خوبی در زمینه مدیریت پسماند اجرا شده اما این اقدامات تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و نیازمند همت و توجه مجموعه شهرداری و خصوصاً مدیریت پسماند شهر اهواز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه نمود: حفاظت محیط زیست در راستای وظایف خود تسهیلاتی برای شهرداری اهواز به منظور مدیریت پسماند در نظر گرفته است. با پیگیری محیط زیست خوزستان، در این خصوص 40 میلیارد تومان تسهیلات محقق شده است که شهرداری در حال عقد قرارداد است تا در هفته یا ماه آینده عملیاتی و این پول پرداخت گردد.

وی گفت: شهرداری برای جذب این تسهیلات باید مکانیسم مناسبی داشته باشد و قطعاً محیط زیست به عنوان ناظر، بر اجرای هزینه کرد این مبلغ نظارت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1904

به "درخواست محیط زیست خوزستان از شهرداری اهواز برای توجه به شرایط پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست محیط زیست خوزستان از شهرداری اهواز برای توجه به شرایط پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید