کتاب گردشگری هویت محور رونمایی شد

به گزارش مجله وتورلد، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته و خبرهای بدست رسیده، کتاب گردشگری هویت محور رونمایی شد.

کتاب گردشگری هویت محور رونمایی شد

نخستین کنگره بین المللی توسعه اقتصاد توریستی کشور که با حضور ذینفعان دولتی و بخش خصوصی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار گردید، آخرین رویداد جامعه توریستی در دولت سیزدهم بود.

کتاب توریستی هویت محور که به قلم دکتر محمد فرزاد میرزایی قلعه نگارش شده، نخستین کتاب جامعی است که رویکردی سیاستی اجرایی داشته و به طور کامل متکی به سیاست های کلی کشور است و البته نگاهی کامل به نظریه حلقه های میانی پیشرفت دارد.

مدیر کل توریستی و میراث فرهنگی شورای عالی منطقه ها آزاد که دبیری نخستین کنگره بین المللی توسعه اقتصاد توریستی کشور را برعهده داشت، گفت: این کتاب که مجموعه سیاست های اجرایی شده حوزه توریستی و میراث فرهنگی دو سال اخیر در منطقه ها آزاد کشور است در قالب یک کتاب جامع با موضوع توریستی هویت محور گرد هم آمده است.

محمد فرزاد میرزایی قلعه در خصوص ویژگی های این کتاب اضافه کرد: کتاب معرفی شده کاملا در قالب 32 حکم سیاستی و 65 برنامه عملیاتی در برنامه و بودجه سالهای 1401 و 1402 منطقه ها آزاد تزریق و اجرا شده است.

به گفته وی، در منطقه ها آزاد تاکید بر این موارد وجود داشته که ضمن حفظ هویت فرهنگی جامعه محلی، ظرفیتی فراهم گردد که همین هویت فرهنگی جاذب توریست و محلی برای آرامش مسافران قرار گیرد.

دبیری نخستین کنگره بین المللی توسعه اقتصاد توریستی کشور اضافه کرد: یکی از مهمترین فعالیت های انجام شده در راستای برنامه های جامع حکم سیاستی، توسعه بومگردی ها برای کاهش هزینه های مسافران بوده است که امروزه شاهد گذر گاه های محلی و بومی در قشم و کیش هستیم.

وی از جمله ویژگی های دیگر کتاب را اتکا به نظریه حلقه های میانی پیشرفت دانست که چگونه گروه های مردمی توانسته اند در بستر توریستی از ظرفیت حضور مسافران بهره مند شوند.

میرزایی قلعه بعلاوه گفت: از ابتدای حضور در منطقه ها آزاد تاکید شد که ریل سیاست گذاری و پارادایم توریستی منطقه ها باید از اقامت محوری به هویت محوری و سبک زندگی تغییر کند که برای این کار 13 دستورالعمل جامعه با همکاری جامعه محلی و مدیران سازمانی تهیه و به منطقه ها ابلاغ شده است. این 13 دستورالعمل در قالب کتاب توریستی هویت محور در یک جلد با یاری انتشارات منطقه ها آزاد تجاری صنعتی تهیه و با حضور پیشکسوتان، مدیران و اندیشمندان این حوزه رونمایی شد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 تیر 1403 بروزرسانی: 18 تیر 1403 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2345

به "کتاب گردشگری هویت محور رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب گردشگری هویت محور رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید