خبرنگاران فرماندار سقز: مهارت آموزی لازمه پیوند دانشگاه و بازار کار است

به گزارش مجله وتورلد، سنندج - خبرنگاران - فرماندار ویژه سقز گفت: مهارت آموزی لازمه پیوند دانشگاه و بازار کار است و باید خلا مهارتی در جامعه توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشی پر گردد.

خبرنگاران فرماندار سقز: مهارت آموزی لازمه پیوند دانشگاه و بازار کار است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

کامیل کریمیان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مهارتی، حلقه مفقوده فراوری، اشتغال و رونق فراوری را نبود حرکت منسجم بین دانشگاه ها، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و صنعت، معدن و تجارت و نبود مهارت نزد جامعه هدف دانست.

وی با اشاره به وجود فناوری ها و بازارهای نوین در حوزه کسب و کار تاکید نمود: باید سند مهارت و اشتغال شهرستان به روز و بر اساس ظرفیت سازی های جدید تدوین گردد.

کریمیان داشتن وحدت رویه و توجه به بومی سازی در بحث اشتغال، تدوین بسته های مهارتی برای قشرهای مختلف و آشنایی مردم با حوزه بورس و تجارت الکترونیک را از موارد ضروری در حوزه اشتغال و مهارت آموزی برشمرد.

فرماندار ویژه سقز یادآور شد: ظرفیت نسبی شهرستان در حوزه اشتغال، کشاورزی و دامداری است و باید در تدوین بسته های مهارت آموزی برای افزایش مهارت کارجویان این حوزه و کشاورزان با هدف جهش فراوری توجه شایانی کرد.

وی با بیان اینکه میزان اثر بخشی آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس اشتغال زایی سنجیده می گردد، بر تدابیر لازم جهت بهبود شاخص های این حوزه تاکید نمود.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1160

به "خبرنگاران فرماندار سقز: مهارت آموزی لازمه پیوند دانشگاه و بازار کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار سقز: مهارت آموزی لازمه پیوند دانشگاه و بازار کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید