خبرنگاران جمعیت واقعی استان تهران با آمار اعلامی از سرشماری عمومی مغایر است

به گزارش مجله وتورلد، تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:جمعیت واقعی استان تهران با آمار اعلامی از سرشماری عمومی مغایر است و باید آمار جدیدی از جمعیت استان تهیه گردد.

خبرنگاران جمعیت واقعی استان تهران با آمار اعلامی از سرشماری عمومی مغایر است

مسعود شفیعی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید گفت:با توجه به مغایرت آمار جمعیتی سرشماری با آمار فعلی ساکن در استان تهران و همچنین مدت زمان باقی مانده تا سرشماری 1405، در نظر داریم تا جمعیت استان تهران را به روش سطحی مبنا احصا کنیم.

وی گفت: استان تهران بیشترین تغییرات جمعیتی را در کشور دارد و بر این اساس ،مدل بومی مبتنی بر نظام های سطحی مبنا که احتیاج به سرشماری سنتی ندارد، به صورت پایلوت کشوری در این استان اجرا می گردد تا فاصله بین داده های رسمی و داده های ملموس و واقعی جبران گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های پیشوا گفت: شهرستان پیشوا با وجود برخورداری از ظرفیت های بی نظیر در حوزه های فرهنگی، مالی و کشاورزی، همچنان برای بسیاری از مردم ناشناخته است و باید با شیوه های مناسب، آن را معرفی کرد.

وی اضافه نمود: شهر پیشوا با وجود برخورداری از ظرفیت های بی نظیر، آنگونه که باید معرفی نشده است و ضروری است تا با توسعه بوم گردی و سوق دادن گردشگران به این شهرستان، ظرفیت های شهرستان را بیشتر از گذشته معرفی و پیشوا را به یک نماد تمدنی تبدیل کرد تا بیانگر پیشینیه تاریخ و تمدن استان تهران گردد.

شفیعی توضیح داد :راه اندازی روستابازارها در استان تهران به خصوص مناطقی که قابلیت کشاورزی دارند، یک فرصت مناسب برای توسعه مالی استان محسوب شده و می تواند بخش حوزه کشاورزی را معرفی و محصول فراوری کنندگان را به صورت مستقیم در اختیار مردم و مصرف کننده قرار دهد.

وی گفت: شهرستان پیشوا از کمبودهای شدیدی در حوزه های مختلف رنج می برد که برطرف آن به همکاری تمامی دستگاه های تخصصی و اجرایی استان احتیاج دارد تا ضمن برگزاری جلسه مشترک با حضور فرماندار و مسئولان امر، پروژه های جدید برای این شهرستان تعریف گردد.

رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان تهران با ابراز ناخرسندی از شرایط ادارات شهرستان پیشوا گفت: به منظور حفظ شأن کارکنان دولت و ارائه خدمات مطلوب به مردم، احداث مجتمع اداری یکی از اولویت های شهرستان پیشوا است که باید در دستور کار قرار گرفته و فرآیند آن به سرعت طی گردد.

وی اضافه نمود: در شهرستان پیشوا فعالیت های فراوریی قابل توجهی در بخش کشاورزی و دامپروری وجود دارد و ضروری است تا مسئولیت های اجتماعی و زمینه مشارکت مردم برای توسعه فعالیت ها تقویت گردد که تحقق این مهم احتیاجمند کارهای ترویجی و آگاهی بخشی است.

وی اضافه نمود: توسعه راه های ارتباطی، یکی از خواسته های مردم و مسئولان شهرستان و از پیشران های توسعه است که بر همین اساس این موضوع را در دستور کار قرار می دهیم.

شفیعی توضیح داد: بهره مندی از اعتبارات جرائم هدایت و رانندگی حق شهرستان پیشوا است که از آن محروم مانده و پیگیری های لازم را برای استفاده شهرستان از این اعتبارات انجام خواهیم داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران جمعیت واقعی استان تهران با آمار اعلامی از سرشماری عمومی مغایر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمعیت واقعی استان تهران با آمار اعلامی از سرشماری عمومی مغایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید