خبرنگاران بیش از یک میلیون و 700 هزار لارو ماهی در ایرانشهر رها سازی شد

به گزارش مجله وتورلد، زاهدان- خبرنگاران- رییس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک میلیون و 700 هزار قطعه لارو ماهی در 2 باب استخر به وزن رسانی این شهرستان رها سازی شد.

خبرنگاران بیش از یک میلیون و 700 هزار لارو ماهی در ایرانشهر رها سازی شد

عزیز آبسالان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: رهاسازی لارو ماهیان گرمابی به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت منابع آبی شهرستان در زمینه فعالیت های صید و صیادی و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی این شهرستان اجرا شده است.

وی بیان نمود: پروژه به وزن رسانی لارو در 2 باب از استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر با هدف تامین بچه ماهی موردنیاز آبزی پروران این شهرستان شروع شده است.

رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوایی مساعد به عنوان قطب پرورش ماهیان گرمابی در سیستان و بلوچستان شناخته می گردد.

وی اظهارداشت: حدود 90 باب استخر 2 منظوره پرورش ماهی در ایرانشهر فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال در آنها پرورش داده می گردد.

وی اضافه نمود: ماهی فراوری شده در ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می گردد.

آبسالان با بیان اینکه سالانه بیش از 200 تن ماهی از استخرهای ایرانشهر برداشت می گردد گفت: تمام استخرها در کنار مزارع کشاورزی و با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده به طوریکه آب آنها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 120 نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند اظهارداشت: ماهی رها شده در استخرهای پرورش به صورت رایگان از سوی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.

رییس اداره شیلات ایرانشهر دوره پرورش ماهی در استخرهای این شهرستان را هشت تا 10ماه ذکر کرد و اضافه نمود: با برنامه ریزی صحیح و ساخت استخرهای دیگر در کنار مزارع می توان فراوری ماهی را در منطقه به طور چشمگیری افزایش داد.

وی بیان نمود: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سامانه هواده مهمترین راه حل برای افزایش فراوری در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و در نتیجه افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش دهندگان است.

به گزارش خبرنگاران ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در جهت ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1086

به "خبرنگاران بیش از یک میلیون و 700 هزار لارو ماهی در ایرانشهر رها سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از یک میلیون و 700 هزار لارو ماهی در ایرانشهر رها سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید